söndag 3 augusti 2008

Uppsala

Även igår missade jag att skriva, men det hade ju sina skäl.

Klev upp kl 8 och tog ett tåg från Centralen 9.44.
Jessica mötte upp mig och vi gick och fikade.
När vi hade fikat klart kom det fram en dam som inte kan ha haft alla hemma...
Hon utbrast:
- Ska Du ha barn?!
- Jajjemänsan sa jag.
- När då?
- Om 1 månad ungefär sa jag.
Och sen bara försvann hon utan ett ljud.
Vi brast ut i gapskratt och bestämde oss för att lämna fiket, hade en galen kaja bredvis oss också som såg ut som att den skulle kunna attackera vilken sekund som helst.
Det var första gången under hela graviditeten som nån okänd kommenterat min mage istället för att bara glo som om dem inte hade nån tv hemma.

Vi gick hem till henne och så kollade vi på Ice Age, hade inte sett den filmen på aslänge och jag grät som en gnu *ovanligt*
Fick även en underbar present av blivande "moster" :)
En knallgul body som det står Bubba på med guldbokstäver, i minipini storlek så det ska bli Bubbas första plagg när h*n kommit ut :D *stort tack*




Efter filmen lunchade vi på ett ställe där man fick välja 5 egna ingredienser till en sallad förutom isberg, gurka å tomat som ingick.
Jag valde avocado, röd lök, paprika, kyckling och ägg.
Och sen fick man ta vilken dressing man ville till, det var så gott så jag åt upp alltihop :)
Det regnade rätt fint i Uppsala och jag fick låna paraply som tur var annars har jag sett ut som en dränkt katt eller nåt :P
Vi kollade på Miamai Ink och sen åkte jag hemåt mot Fjollträsk igen.
Niklas mötte upp mig på Centralen så jag fick åka bil hem :)

3 kommentarer:

  1. Det är faktiskt guldtext...
    Det syns inte så tydligt mot det gula bara =)

    SvaraRadera
  2. Okej guldtext, ska ändra det pronto :)

    SvaraRadera
  3. Den var supersöt! :)

    SvaraRadera