fredag 15 augusti 2008

SKITGLAD! :D

Vi ska flytta!!!! :D

Dock är det inte förrän juni 2010, men ändå, bara att veta att vi ska göra det gör mig hur glad som helst!

Jag har ju vantrivts i denna lägenhet ända sen vi flyttade in i februari, hade hantverkare hos oss i 2 månader av massa olika skäl och har mått riktigt dåligt av diverse saker som hänt privat och med sjukskrivningar och hela karusellen..
Det känns inte som att det är vårat hem, för så här ville inte jag ha det.

Den nya lägenheten ligger i Långbro Park, tillhör Älvsjö, och även denna blir ett nybygge av JM, men ända sen jag såg lägenheten på papper, när vi var och kollade på området, och när vi till sist fick se byggmodellerna så blev jag såld.
Det är väldigt mycket grönområden, en underbar å mysig park ett stenkast från lägenheten, förskolor överallt och planer på en skola från 6-års till 9:an, pulkabackar till Bubba, nästan ingen trafik, jag kände mig verkligen hemma där.

Visst jag trivs jättebra i Hammarby Sjöstad, det är vackert, många promenadstråk och trevliga restauranger, MEN, det är mysigt när man är 2.
För barnfamiljer är det inte att rekommendera enligt mig, det är bara betong överallt, mycket trafik med bilar och oskyddad tvärbana, inga grönområden, inga lekparker i princip och förskolorna räcker inte till för alla barn som finns i området.
Jag som bodde i byns största villa som liten, en stor gård och gräsmatta med lekstuga, gungor m.m.
Helst av allt skulle jag vilja att mina barn också fick det så, men det här är iallafall en bit på vägen känns det som, och så småningom, KANSKE, det kan bli så att vi flyttar till hus nån gång, jag tvivlar ju på det då Niklas är inbiten stadsfjolla ut i lilltårna, men han kanske inser att det är det enda rätta så småningom ;)

När man tänker på hur långt det känns till inflyttning så ser jag det så här:
Jag hade tänkt vara mammaledig t.o.m. januari 2010, innan det åker vi till Thailand i 5-6 veckor, skolar in Bubba på dagis och jag börjar jobba, och sen när våren är över så flyttar vi, om det inte blir väldigt försenat. Så egentligen så är det inte så långt dit, och jag kommer verkligen att vara sysselsatt tiden innan så det känns riktigt bra!

På måndag ska vi skriva papper på den och sen.... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar