söndag 31 augusti 2008

Rissnespelen

Åkte till Sumpan så jag var framme halv elva.
Gick in på jobbet och sa hej till Hamed, det tog 100 år innan han såg mig och när han väl såg mig så kände han inte igen mig :P
Så länge har jag varit borta tydligen!
Sen köpte jag en SL-remsa eftersom mitt busskort går ut idag, känns riktigt dumt att köpa ett nytt för 690 kr när jag inte vet hur denna ljuva september månad kommer bli.

Hanne kom med söta Theodore som var jättesnorig, stackarn.
Vi strosade runt i Sumpan, fikade på Café Gusto (GÖR ALDRIG OM DET) Köpte en leverpastejfralla, leverpastejen var blodröd och smakade härsket och den kostade 35 kr, Hanne blev skitförbannad och servitrisen frågade om jag ville ha pengarna tillbaka, men den andra sa att man inte kunde göra så, så då sa jag att hon skulle göra en vanlig ostfralla istället. Sen kom servisitrisen med 25 kr tillbaka och vi lämnade allt och gick, (orkade inte tjafsa om 1o kr) den andra kom ut och frågade om jag inte skulle ha ostfrallan och då sa jag att jag hade fått pengar, bra kommunikation mellan dem två där, not.

Vid 15 tiden kom vi till slut fram till Rissne och Rissnespelen.
Kollade på när dem ridande karlarna slog sönder kålhuvuden och klöv äpplen mitt itu med ett svärd :)
Träffade på familjen Åberg också, hur trevligt som helst :)
Melvin kände dock inte igen mig, eller så var han lite för blyg helt enkelt.
Hon önskade mig lycka till och sa att jag såg så fräsch och välmående ut, och jag tackade och bockade såklart, alltid lika roligt att höra då jag verkligen inte känner mig som så :P

Bubba hade sparkmaraton i min mage typ hela dagen så det kändes som att jag hade invärtes blåmärken, och så hade vi gått en hel del under dagen också, åkte hem runt 17-tiden så jag mådde ju inte tiptop då kan jag säga.
En man tänkte ta sittplatsen som jag hade spanat in på, men när han såg mig så tittade han på mig uppifrån och ned och gick vidare, tur för honom det! Det måste ha synts att jag hade ont för det kändes som att ALLA stirrade på mig.
Gull-Niklas kom och hämtade mig i Årstaberg *tack älskling*

Landade hemma en liten stund, pratade med Lina som troligtvis blir Fjollträskare i januari, för nu har hon hittat nån att bo med :D :D :D :D :D :D

Gick ner till Texas Long Horn och avnjöt Kyckling Fajitas, hade en vit tröja på mig som inte var så vit när jag hade ätit klart, magen är verkligen i vägen.
Jättetrevlig personal och supergod mat var det verkligen så det var inte första och sista gången.
Pappa Henrik tycker att jag är tjock, tjockare än honom till och med :P

Masjävlar fick avsluta kvällen och sen tröttade jag ut mig själv vid datan.
Niklas skrattade hela filmen igenom, han tyckte att dem pratade så roligt och frågade om jag fick "hemlängtan" Dalarna ligger inte ens i Norrland och dem pratar inte ens i närheten som mig tycker jag.

Faan blev ett långt inlägg det här! *sorry*

6 dagar kvar <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar