fredag 31 december 2010

Mitt 2010

JANUARI:

Vi började året med att fortfarande vara i Thailand.
Vi var på Turtle Island och kollade på en massa sköldisar.
Den 3:e kom vi hem igen och vi fick åka in på Gynakuten på eftermiddagen då jag fortfarande blödde en del.
Paulina hade jetlag och kräktes för första gången.
Jag klippte och färgade håret och började träna igen.
Vi fick en massa besök och fina gåvor av fina grannar.
Paulina började skolas in på dagis den 14:e så snart har hon gått där i 1 år :)


FEBRUARI:

Den 1:a började jag jobba igen, nästan heltid, och bara efter några dagar så spydde jag en hel del och fick åka hem, jag som ALDRIG spyr!
Sen blev Paulina sjuk, och jag blev sjuk, och Niklas blev sjuk så vi gick på penicillin alla 3, haemophilusinfluenzae var domen.

MARS:

Fortfarande sjuka, jävla dagisbaciller.
In och ut till Husläkarna var och varannan vecka.
Den 26:e fick vi ett + på stickan :)

APRIL:

Niklas fick halsfluss, men vi var friska.
Paula födde Anton 2 dagar före BF den 12:e.
Den 27:e blev jag inskriven på MVC.
Och den 30 april födde Malin sin Ludvig och jag och Niklas tog in på hotell för att få vara för oss själva.

MAJ:

Den 5:e fick vi se vårt nästa mirakel på ett tidigt ultraljud.
Den 14:e flyttar min mamma ner till Stockholm.

Den 19:e födde Nadine sin Minou, 10 dagar efter BF.

JUNI:

Den 3:e var Juni beräknad att födas så den dagen sög hästpung.....
Vi hade klassåterträff, 10 år sen 9:an på Stadt i Hudiksvall :)
Vi firade midsommar ute på Ingarö i år igen och jag hoppas på en favorit i repris 2011.

JULI:

Den 1:a var vi på rutinultraljud på SÖS och jag hade ställt in mig på att få veta könet, men h*n vägrade trots många försök.
Jag och Niklas åker till Ullared själva och shoppar loss :)
Min faster från Australien är i Sverige och vi ses i Kungsträdgården.
Vi var på cruising och Paulina fick åka raggarbil för första gången :)
Vi åker till Kolmården.

AUGUSTI:

Vi åker på vår roadtrip i Sydsverige.
Börjar med Ullared (igen) och sover i Falkenberg.
Tar Ullared en sväng till innan vi begav oss till Halmstad.
Åkte till Varberg, Båstad, Torekov och till sist på fotbollsmatch i Helsingborg innan vi sen begav oss hemåt igen.
Den 19:e var jag till läkaren om mina ryggproblem och blev sjukskriven på halvtid i 2 veckor.

SEPTEMBER:

Jag blev heltidssjukskriven och började gå hos kiropraktorn.
Fick en inflammation i en visdomstand och gick på penicillin i 10 dagar, som om inte allt annat skit vore nog...
Paulina fick ett nytt och större rum.
Den 13:e var det dags för ultraljud igen och denna gång fick vi se att det var en flicka till som hade flyttat in i magen :)
Den 14:e hade vi vår 6-årsdag.
Den 16:e fyllde Paulina 2 år och vi hade kalas dagen efter ♥

OKTOBER:

Jag går på havandeskapspenning efter att ha överklagat ett avslag från Försäkringskassan.
Jag fyller 26 och firar det med att klippa av nästan allt mitt hår.
Jag och Tina var på Ladies Night, jag gör inte om det som gravid :P
Jag började gå hos en psykolog genom BUP.
Paulina får en ny kusin, Ebba den 20:e.

NOVEMBER:

Paulina får ännu en kusin, Saga den 16:e.
Hanna och Danny får äntligen sin Elias den 20:e efter nästan 40 timmars förlossning.

Den 30:e var vår lilla flicka beräknad men behagade inte att komma ut.

DECEMBER:

Den 10:e var det 1 år sen vi fick en ängel så den dagen sög också hästpung....
Den 13:e var det dags för överburenhetskontroll på SÖS och efter en hinnsvepning så sattes min förlossing igång.
Den 14:e kl 03.40 föds så Nathalie, 3980 gram och 54 cm ♥
Den 15:e kommer vi hem från BB.
Julen firades hos Niklas faster med hela tjocka släkten.
Och nyårsafton är vi bara hemma och myser hela familjen, Paulina ska få vara vaken så länge som hon orkar, hon sover faktiskt middag nu så hon borde kunna vara vaken en bra stund ikväll, dem senaste åren har hon varit vaken till efter tolvslaget så får se om det blir så även i år.

Jag önskar Er läsare ett Gott Nytt År 
vart Ni än må befinna Er i Sverige och runtom i Världen ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar