fredag 17 december 2010

Nathalie ♥



Första mötet systrarna emellan var oförglömligt, vilken lycka ♥


Nedspydd Djurgårdare






Nu åker vi hem!


Hon älskar att sova på mage


Vi kom hem den 15:e, dagen efter hon föddes. Amningen strulade massor så jag gick amningsnapp till slut.
Mormor var den första att hälsa på och sen kom farmor.
Hon sov hela natten, med undantag från amning och mjölken rann äntligen till.
Jag däremot kunde inte sova, jag nojade mig över det mesta, att hon skulle sluta andas eller kvävas av sina spyor. Hon sov i vår säng och först när hon låg på mage sov hon som bäst.
Så här små barn ska ju helst sova på rygg, men om man är med så kan dem sova hursomhelst.
Hon äter som en häst och har ett enormt snuttbehov så jag kommer att testa med napp om några veckor om det inte lagt sig.
Hon spyr typ jämt och har svårt med bajseriet så det är lite meckigt just nu med det, men annars så är hon hur nöjd som helst. Får massa beröm från vårdpersonal hela tiden, men så säger de kanske till alla? :)

Paulina är mäkta stolt över sin lillasyster och vill vara nära henne hela tiden, helst så nära som det går, så det gäller att vara med.
Idag går hon sista dagen på dagis för i år och nästa år börjar hon som sagt på storbarnsavdelningen så liten har verkligen blivit stor!

Nu ska jag ge henne lite mat sen hon tömde HELA magen i soffan, värsta spyan hittills, stackarn.
Hoppas det ger med sig snart!

TACK för alla underbara gratulationer vi fått via sms, Facebook och bloggen!!! ♥ ♥ ♥

Just det, ingen vann ju gissningstävlingen heller som jag trodde så jag tar bort den nu!
Bättre lycka nästa gång (om det blir någon :P)

2 kommentarer:

  1. Vad härligt fina bilder på dina söta tjejer :)
    Kram så höres vi..

    SvaraRadera
  2. Underbara bilder! Roligt att se. Kram

    SvaraRadera