torsdag 2 december 2010

Övertidsvisan

Den här la jag in i bloggen när jag gick på övertid med Paulina:

Melodi: Idas sommarvisa

Du ska inte tro Du får föda
Nej Du får gå ständigt gravid
Att längta så hjärtat Ditt blöda
Är fruktlöst och dödar ej tid
Din bebis den stannar i magen
Till årsskiftet minst, gärna mer
Så jättelångt är det till dagen då Ni i familjen blir fler

Du har mycket vatten i benen sådär så det sticker och drar
Och häcken Din är en obscen en med gropar och hud som Babar
Din ork är nu borta, försvunnen Ditt tålamod har sprungit bort
Du ids knappast dra nåt på munnen men skrattar åt ordet komfort
Och svordomar ger Du till vänner för det tycker Du de kan få
Nej ingen förstår hur Du känner blott klagan får tiden att gå
Men kämpa, ta strid emot gråten belöning för mödan är stor
All vånda är glömd och förlåten den dagen Du blir någons mor

1 kommentar:

  1. Haha den var bra. Jobbigt att gå över tiden kan jag tänka mig så jag håller tummarna för att lilla prinsessan ploppar ut snart :)

    SvaraRadera