torsdag 30 december 2010

Nyårskrönika

Jag gör en likadan som jag gjort sen 2007.

Året var 2010

1. Gjorde Du något i år Du aldrig gjort förut?

- Skolade in Paulina på dagis, varit på roadtrip i Sydsverige

2. Höll Du några av Dina nyårslöften?

- Vi var i Thailand förra året och jag avlade inget nyårslöfte då.

3. Blev någon/några av Dina vänner föräldrar i år?

- Babyboom även i år; Paula fick en Anton, Malin F fick en Ludvig, Nadine fick en Minou, Ullis fick en Ebba, Hans fick en Saga, Hanna fick en Elias, Malin U fick en Elliott och båda mina chefer, Tommy fick en Evelina och Björn en Vincent. Nästa år väntas också en babyboom bland mina vänner :)

4. Dog någon som stod Dig nära?

- En arbetskollega, Christoffer blott 21 år gammal samt Malins pappa Benna, som även han lämnade oss alldeles för tidigt ♥

5. Vilka länder besökte Du?

-Inte ett enda tyvärr.

6. Är det något Du saknar år 2010 som Du vill ha år 2011?

- Mera resor.

7. Vilket datum år 2010 kommer Du alltid att minnas?

- 14 december då Nathalie föddes ♥

8. Vad är det största Du gjort 2010?

- Fött barn utan smärtlindring :P

9. Största misstaget?

- Stängt av allt jobbigt och stressat på samt att jag inte tog tag i ryggen lite tidigare.

10. Har Du varit sjuk eller skadat Dig?

- I samband med graviditeten med Nathalie.

11. Bästa köpet?

- Min bruna ulljacka.

12. Vad spenderade Du mest pengar på?

- Paulina som vanligt, men även en hel del till mig själv ;)

13. Gjorde någon Dig riktigt glad?

- Många, jag har så fina vänner! ♥

14. Vilken låt kommer alltid att påminna Dig om år 2010?

- Blackeyed Peas "I've got a feeling"

15. Var Du gladare eller ledsnare i jämförelse med tidigare år?

- Jag har varit väldigt ledsen i år, men nu är jag GLAD :)

16. Vad önskar Du att Du gjort mer?

- Har haft fullt upp hela året med dagis, jobb, graviditet, det var ju riktigt drygt aug-dec men jag kunde inte göra så mycket mer än vad jag gjorde.

17. Vad önskar Du att Du gjort mindre?

- Inte kopplat bort allt jobbigt och tagit tag i det istället...

18. Hur tillbringade Du julen?

- I Fruängen med Niklas familj.

19. Blev Du kär under 2010?

- Har ju fått en till kärlek; Nathalie ♥

20. Favoritprogram på tv?

- Massor ju, Grey's Anatomy, Desperate Housewives, Criminal Minds, Halv åtta hos mig, 2 ½ men m.fl.

21. Hatar Du någon nu som Du inte hatat i början av året?

- Nej.

22. Den bästa boken Du läste i år?

- Har bara läst en, Systerskap av Katerina Janouch, och det är en av dem bästa! Just det, läste ju även Emelie Ohlssons mammas bok om tsunamin, också en underbar bok!

23. Vad gjorde Du på Din födelsedag?

- Klippte mig kortkort och var på första föräldramötet på dagis.

24. Finns det någon som gjorde Ditt år ännu bättre?

- Nathalie ♥

25. Vad fick Dig att må bra?

- Att ha kärlek runt omkring mig och människor som brytt sig om mig.

26. Vilken kändis var Du mest sugen på?

- Martin Stenmarck återigen

27. Vem saknade Du?

- Ingen speciell.

28. De bästa nya människor Du träffade?

- Barnmorskorna på Södra BB :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar