måndag 27 december 2010

Julen 2010

På självaste julafton kom Paulina in tidigt på morgonen.
Vi hade under kvällen innan lagt 2 julklappar i hennes julstrumpa så vi bad henne att kolla om tomten varit hos oss under natten.
Där låg det 2 böcker, Jag känner en ängel och en Bamse pixi.

Sen flöt dagen på innan vi skulle åka till Niklas faster i Fruängen.
18 vuxna och 6 barn varav den äldsta är nyss fyllda 3 år :)
Vi kom dit lagomt till Kalle Anka men jag hann inte se mycket.
Nathalie bajsade ner sig totalt och vi fick ta av henne alla kläder.

När det äntligen var dags för mat var man så hungrig så man slängde i sig maten och jag orkade endast 1 portion, inte alls likt mig...
Sen var det dags för Tomten att komma.
Paulina sprang runt runt och kollade i alla fönster efter honom så han fick stå och plinga på dörren LÄNGE innan dem fattade att han var här :)

Det låg en julklapp till alla barn utom Paulina i säcken, det blev en liten miss där från Tomtens assistent.
Paulina satt i mitt knä, som klistrad, hon var rädd för honom i år igen, dock kom inga tårar men hon vägrade att ta emot Nathalies julklapp så det kanske var bra att hon inte fick någon?

Sen var julklappsöppningen i full gång efter att Tomten lämnat oss.
Paulina brydde sig inte så mycket om vad hon fick så länge hon fick ÖPPNA alla klappar.

Hon fick en Pippi-docka, Pippi-väska, Brandstation, tillbehör till dockan, staffli med tillbehör, kläder, rittavla, lego, doktorväskor, Barbapapa-memo och Nasses Stora Film.
Hon hjälpte även till med Nathalies julklappar och hon fick: gosedjur, skallror, kläder och en fäll.

Vi åkte hem vid 21-tiden och Nathalie hade knappt sovit något under hela julfirandet så jag gissade på att hon skulle somna som en stock.
Hon somnade inte förrän vid 1 tror jag men sen sov hon i 8 timmar i sträck så hon hade lite att ta igen som sagt....

På juldan var vi hemma hos Niklas farmor på kalkonmiddag, en liten tradition som hon har.
Nästan alla var där åter igen så det var kul att se alla en sista gång.
Niklas kusin Kadi hade åkt hela vägen från Bryssel med sin fina familj för att fira jul med oss så det var en härlig överraskning :) Hennes dotter Ayla är bland de vackraste barnen jag sett, helt underbar!
Vi åkte hem strax efter 19 för Paulina behövde sova.
Hon slocknade på några minuter här hemma :)
Och Nathalie, hon sov i 10 (!) timmar i sträck, sängen var helt blöt av mjölk :P

Igår på annandan så var vi hemma hos Niklas föräldrar och åt riktig tomtegröt och skinkmacka.
De åker till Thailand imorrn, inte ett dugg avis :P

10 dagar gammal tomte innan nedbajsningen


Tremänning Minou

Granen med några av alla klappar

Ayla diggade inte heller Tomten :P

En av favvisarna

Farbrormys
Idag ska vi hem till min mamma på middag, älgkött!!!!!!! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar