torsdag 9 december 2010

Less och argsint småbarnsmorsa på övertid

Vaddå jag?! Näääääeeeeee.........

Igår hade jag en riktig skitdag!
Var på dagis kl 15. Kl 16 var vi på väg därifrån..................
74:an var försenad som vanligt och helt knökfull som vanligt.
Jag kom först och sen var det en annan som ville på med barnvagn.
Kruxet var bara att det redan stod 2 vanliga vagnar + en tvillingvagn på bussen (alltså fullt) så jag lyfte ut Paulina och tänkte fälla ihop vår vagn och då kliver den andra mamman också på innan jag ens hade fått chansen att fälla ihop och fått en plats för Paulina.
Paulina trillade såklart och började gråta och ingen jävel hjälpte till, som vanligt..........
Jag trodde och hoppades att busschauffören skulle be den andra mamman att kliva av men det gjorde han inte.
Var tvungen att kliva av i Luma och jag kastade iväg vagnen allt jag hade och bar med mig min 14 kilos unge + hennes vintermundering och jag kokade av ilska, hello hormoner....
När jag äntligen kom innanför dörren så skrek jag allt jag hade, men det hjälpte inte.
Så jag stängde badrumsdörren med min fot emellan istället och skrek igen och det slutade med att jag störtbölade.

Paulina hjälpte mig att göra pizza när jag lugnat ner mig och Niklas kommit hem och jag skar mig såklart på en konservburk och började blöda.
Hon vägrade äta (som vanligt) och sen när det var dags för Niklas att duscha henne så ville hon inte det, hon som alltid brukar vilja.
När han slutligen tar upp henne så vräker ungen ur sig att hon ABSOLUT INTE vill ha nån lillasyster längre och jag börjar störtböla igen såklart, hon menade det säkert inte men satan vad det sved.
Hon slutade att grina och satte sig i mitt knä och tröstade mig istället och sa att hon ville att hon skulle komma ändå och knackade på magen och bad henne att komma ut.

Sen så hjälpte Niklas henne att göra kullerbyttor i sängen för hennes dagiskompis kan minsann det och hon lyckades göra en kullerbytta helt själv och då blev vi och hon väldigt stolt.
Personligen är jag livrädd för kullerbyttor och tänker aldrig nånsin ge mig på ett försök igen.

5 kommentarer:

  1. Å, fy vilken jobbig dag! Hormoner som jävlas är det värsta som finns!!! :( Jävla idioter som inte hjälpte till på bussen, fattar inte varför folk är så jävla ego här! :( Saknar dig massor, och beundrar din enorma inre styrka. Du är bäst! <3 Love!

    SvaraRadera
  2. Vet du, alla har skitdagar. Dagar då livet går emot en och man kanske inte orkar med varken sig själv, andra idioter eller ens sina fina troll. Uppfriskande med någon mer än jag som erkänner det! Det bästa med sådana dagar är att de går över och att man får en ny chans redan nästa dag!

    Oroa dig inte för Paulina- hon kommer säkert bli en jättestolt storasyster. Maja är väldigt sugen på att jag också ska ha en bebis i magen så hon kommer nog bli avis:)

    Hoppas bebblan kommer ut snart!!! Tills dess- håll ut!!!

    Kram från plan 6

    SvaraRadera
  3. Vet du, alla har skitdagar. Dagar då livet går emot en och man kanske inte orkar med varken sig själv, andra idioter eller ens sina fina troll. Uppfriskande med någon mer än jag som erkänner det! Det bästa med sådana dagar är att de går över och att man får en ny chans redan nästa dag!

    Oroa dig inte för Paulina- hon kommer säkert bli en jättestolt storasyster. Maja är väldigt sugen på att jag också ska ha en bebis i magen så hon kommer nog bli avis:)

    Hoppas bebblan kommer ut snart!!! Tills dess- håll ut!!!

    Kram från plan 6

    SvaraRadera
  4. Oj, blev visst lite dubbelt. Sorry!

    SvaraRadera