onsdag 16 maj 2012

Galaxen

Från och med imorgon tar Hälsans Förskola över Förskolan Rektangeln och passar även på att byta namn till Galaxen, vilket jag tycker passar mycket bättre då avdelningarna heter Stjärnan, Planeten, Månen, Kometen, Rymdskeppet och Solen.
Förra veckan hade vi möte med VD:n Malin Hökeberg avdelningsvis så jag och Niklas gick tillsammans på Planetens möte och både vi och de andra föräldrarna fick väldigt bra uppfattning och hon hade svar på alla rykten som spridits (som vi fått höra) och allt lät verkligen SÅ himla bra.
Dagen efter var det Kometens tur och jag gick själv då, mest för att höra dem föräldrarna och reflektera.
Och även där blev det väldigt positiv stämning.

Stämningen bland pedagogerna har varit allt annat än bra den senaste tiden så en del har beslutat att lämna förskolan redan från och med idag medan andra håller ut i 1 månad till (innan semestern) för barnens skull.
De favoriter vi har från Nathalie's avdelning ska lyckligtvis stanna och från Paulina's avdelning har favoriterna bestämt sig för att sluta och jag hoppas de andra också gör det för nu har man sett vad de går för och Paulina (och jag) har mått väldigt dåligt över det.

Det är väldigt sällsynt att "företag" går med vinst efter en konkurs men 1,2 miljoner kr fick hon för att hon försatte förskolan i konkurs, det kände jag på mig redan på mötet med konkursförvaltarna för vår förskola har så stor potential att bli så himla bra.
Det känns lite surt kan jag säga men samtidigt så vill jag gå vidare och se fram emot allt bra som kommer hända på förskolan i framtiden.

Det första steget i Hälsans Förskola regi är att fr.o.m imorgon ska hela förskolan storstädas, nåt som man undrar om det har gjorts nån gång över huvudtaget?

9 kommentarer:

  1. Hej Kikki,
    Jag funderar på att byta förskola och låta min lillgrabb (20mån) gå på galaxen. Skulle vara oerhört värdefullt för mig att komma i kontakt med någon som har sina barn där. Då får gärna kontakta mig på mp@hm.com så kanske vi kan prata lite. Med vänlig hälsning, Mattias

    SvaraRadera
  2. Hej. Jag hade min son på Hälsans förskola tidigare innan de blev utkastade av Nacka kommun. Det var katastrof... så jag blev lite nyfiken hur det har gått för er nyöppnade förskola. Trivs ni med Hälsans? Funkar det bra? :-)

    SvaraRadera
  3. Hej Kikki, Har du ditt barn kvar på Galaxen? Hur upplever du verksamheten?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej, jag har kvar tjejerna på Galaxen och både jag och tjejerna är supernöjda med verksamheten och pedagogerna. Känns lite vemodigt att stortjejen inte ska få gå där efter hösten då hon börjar förskoleklass men sånt är livet :)

      Radera
  4. Luft-soppa och vänte-bollar ... är också bra för små barn - och ägares plånböcker ...
    Se Uppdrag Granskning.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ska se programmet ikväll men jag vet att mina barn är i goda händer. Fallen dem tar upp hände för några år sen och visst jag kan medge att jag var orolig precis innan dem tog över efter allt dåligt jag hört men dem motbevisade mig.

      Radera
  5. Till vad behöver man "egna kök och anställda kockar" när det är knäckebröd och vatten man bjuder på?

    Läs "försök-till-bortförklaring-artikeln"
    http://www.dagenssamhalle.se/debatt/granskning-blir-till-svartmalning-i-svt-8227#roster

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kan bara tala för Galaxen och där är vi mer än nöjd med personal och framför allt maten, kokerskan gör ett fantastiskt jobb med hembakt bröd och spännande maträtter och mycket varierat till både frukost och mellis.
      Jag kommer titta på programmet ikväll.

      Radera
  6. Din jävla fitta du borde dö!!!

    SvaraRadera