söndag 20 maj 2012

Christel ♥ Jimmy

Back to the -50:s ;)

Vi kom till Svanbacken i Delsbo i god tid och när jag gjort mig i ordning så var det nästan dags att gå ner.
Frisyren var det som tog tid, tupera mitt tjocka platta hår var inte det lättaste så det krävdes en hel del hårspray och hårnålar.
Klänningen hittade jag på RIO på Drottninggatan och den kommer jag lätt att använda fler gånger :) Nu hade jag en tyllkjol med 2 lager under och jag kunde ha haft mer tyll egentligen.
Alla utom brudparet samlades nere i relaxavdelningen för bål och en aktivitet, att måla canvastavlor till brudparet samt att fotograferas.
Vigseln var tänkt att börja vid 17 men det spöregnade och nåt annat drog ut på tiden men när det äntligen var dags så strålade solen.
Christel var så vacker så att jorden slutade snurra ♥
När de kysstes så började det regna igen och när vi alla kommit inomhus så spöregnade det igen så snacka om TUR, dels med uppehållet och sen att hon fick några regndroppar på klänningen :)
 
Prästen var fantastisk och det bjöds på en hel del skratt!

Dukningen var jättefin och i häftet så stod det info om varenda människa på plats, gissa vad det stod på Niklas...?
Maten var helt gudomlig, till förrätt var det nåt med havsfolk på så den fick Niklas men till varmrätt var det grillbuffé; fläskfilé, grönsaker, sparris, fräsch potatissallad och sparrissås. Den gamla Kikki hade tagit fler än 1 portion men jag satte stopp då jag var proppmätt.
Till efterrätt hade Christels fantastiska mormor Bojan gjort bröllopstårta och bakat 4 olika sorters kakor.
Brudens far Börje höll ett jättefint tal och det kändes verkligen att det var kärlek i luften under hela kvällen.
Möhippegänget hade gjort en fotobok till Christel samt spelade upp en av låtarna som hon spelade in på studio, En sån karl, det svider fortfarande att jag missade det :(
Vid midnatt tog vi farväl och sov i 4 timmar innan vi åkte hemåt till Stockholm igen.
I present önskade de sig pengar så efter inspiration av bästa fröken J gjorde jag en lite roligare grej än att lämna ett kuvert, en palm av sedlar och en sandstrand av mynt :)

Nu sitter de lyckliga tu på ett plan på väg till Filippinerna på smekmånad i hela 4 veckor!

3 kommentarer:

  1. Du ser heeeelt amazing ut!!! :) Härligt att bröllopet var så bra! Rolig present också, kanske blir lite inspiration... hihi :)

    SvaraRadera
  2. Tjusiga Kikki! Kanon klänning! :) //Ida

    SvaraRadera
  3. Guud vilken snygg klänning!!!! Du ser helt fantastisk ut!
    Och vilken rolig present! Vad smart att göra så :D

    SvaraRadera