onsdag 30 maj 2012

Skånegläntans dag

När jag skulle lämna Paulie imorse så var hon väldigt nedstämd och höll fast sig i mitt ena ben.
Hon berättade om en del incidenter under gårdagen men ville ändå gå idag.
Jag ville ta med henne hem igen men hon vägrade.
M sa att jag behövde hämta tidigare då de endast var 2 ordinarie och 2 vikarier så när Niklas slutade vid 12 så hämtade han henne.
Vad gör Du här? var det första han fick höra.
Kommunikationen pedagogerna sinsemellan existerar inte. Alls. På fredag slutar 2 st av dem. 1 har gått, 1 kommer sluta under semestern och de andra 2 har jag ingen aning om.
Grejen är den att vi har haft 2 resurser på avdelningen då det finns några barn med speciella behov så det har varit många kockar och usel soppa!
Behöver jag säga att jag längtar till semestern börjar och det kan bli ordning igen?

Men nu var det inte detta jag skulle pladdra om egentligen!
Min fina Lily ringde och sa att det var Skånegläntans dag idag (en stor lekpark för Er som inte vet)
Vi gick dit efter vi hämtat Nathalie och tjejerna lekte lite.
Lily hade barnklädesloppis och jag har spenderat min barnfria dag med att rensa bland baby/barnkläder (igen) och annat smått och gott (svarta vagnen bl.a) och ska lägga ut ett stort paket på Blocket vid tillfälle.
Min svägerska gjorde så och det funkade super för henne :)

När jag bloggar från mobilen kan jag inte ordna bilderna så de kommer här:




1 kommentar:

  1. Och du glömde en sak,,....din kompis Lily tycker du är världens vackraste!

    SvaraRadera