måndag 5 maj 2008

Årets första bett?

Kände nyss att det började klia på benet.

Kliade tillbaka lite grann..


Nu när jag känner på Marsipulanis svans (min tatuering) så är den alldeles svullen och det känns som att jag fått ett bett eller att nånting ligger under huden.


Jag som HATAR bett!


Här nedan kommer några ljuvliga bilder på betten jag brukar få i Thailand, enjoy :P












Faan vad jag ryser när jag ser bilderna, dessa är från december förra året, har fortfarande massa märken kvar, dock är dem vita nu, men ändå, är ju något allergisk skulle man tro... (eller...???)

6 kommentarer:

  1. Ha ha.. Diggar verkligen dina ben förstår dock inte hur du kan bli såååå dålig av de. Syns imorrn då darling?!

    SvaraRadera
  2. Mosquito's bett. När jag var i Thailand fick jag också massa sådana. Har vita ärr efter dem.
    Jag gick till det Thailendska apoteket och fick äta tabletter för att få bort dem, dem har svårt att försvinna av sig själv.
    Använde även Mosquito salva.

    SvaraRadera
  3. Det skulle kunna vara bedbugs...

    SvaraRadera
  4. Jag och hela min familj såg också ut exakt sådär! Vi pratade mycket om det kunde vara strandloppor, vattenloppor eller sängloppor utöver vanliga myggbett förståss. Min far sa när vi kom hem att han läst på internet om att det kunde vara maneter i havet som krossats av båtmotorer och liknande men som fortfarande levde i vattnet. Kände du att du fick små stick när du badade i havet? Detta upplevde jag mycket

    SvaraRadera
  5. Sofia:
    Vanliga myggbett tror jag faktiskt inte att just dem där är, det är säkert en blandning för vi satt på stranden en kväll och åt middag och det var då dem kom, jag kände dem inte, men jag såg dem, sen började det klia och dem svällde upp och blev alldeles knallgula.
    Men stickningarna Du berättar om känner jag absolut igen, jag kände dem massor och jag tänkte direkt på maneter, men eftersom man inte såg dem så avfärdade jag dem tankarna.
    Vad gjorde Ni åt era problem?

    SvaraRadera
  6. Vi kylde ner betten med massvis av tigerbalsam och någon salva som gjorde så att det slutade klia. Sen köpte vi allergitabletter och då gick svullnaden ner direkt. Kan dels ha berott på att de började bli gamla, men jag kände genast en skillnad.

    Ja, man la märke till en hel del myggor men man kände aldrig att de bet.

    SvaraRadera