fredag 2 maj 2008

Fredag

Idag var jag ingen piggelin.
Snoozade i nästan 40 minuter, illa!

Låg och tänkte igår kväll, har ju himla svårt för att sova på kvällarna, fråga mig inte varför, och då kommer det en massa tankar och funderingar som man har.

Jag låg och tänkte på hur "bortskämd" jag och mina bröder var när vi var mindre.
Vi växte upp i en av byns största villor, gräsmattan var full av äppelträd, päronträd, plommonträd och även ett rönnbärsträd. Hallon, svart- och rödvinbär, krusbär och rabarber ramade in alltihopa. Vi hade en stor lekstuga och en egenbyggd gungställning. Värsta stora potatislandet (pest och pina att behöva plocka när sommaren började ta slut....) Ett växthus med tomater, gurka, isbergssallad, massa örter och det var säkert en massa annat gott också.
Nära till kompisar och aktiviteter.
Så skulle jag vilja att mina barn också skulle få växa upp, det är ju en stor dröm man har, undra om den nånsin kommer slå in?

Låg och tänkte på mammas rabarberkräm, om Du ser det här kan Du inte skriva receptet som en kommentar? :)

Idag ska jag träffa Lisa, som jag inte träffat på flera flera månader!
Det ska bli jätteroligt!
Hon har också följt Emelie i hennes blogg i x antal år så hon är lite "avundsjuk" för att jag ska få träffa henne, det känns liksom som att man känner henne fast man inte gör det egentligen :)
På söndag eller måndag blir det fotografering iallafall och som jag längtar :)
Tyvärr kommer Niklas inte kunna vara med då han jobbar, men huvusaken att magen blir fotad iallafall :)
Har kollat runt på andra bloggar som också ska ha runt augusti-september och deras magar ser mycket större ut än min, kan ju vara för att jag ser min varje dag och att jag bara har 1 kort på den också, så svårt att knäppa själv, har ingen spegel att knäppa mot heller.
Niklas sa att han skulle ta en bild iallafall så får se hur det blir med den saken :P
Lina ska jag också träffa idag, min barndomskompis, hon är nere i Uppsala nu och åker hit under dagen för att shoppa.

Vädret har ju kunnat varit bättre känner jag... Men, men!
Så länge det inte regnar så får jag väl vara nöjd! :)

Tack för mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar