torsdag 22 maj 2008

Ingen bra start på dagen

Igår jobbade jag, kanske sista dagen ever *hoppashoppashoppas*

Sen tog jag en buss till Islandstorget, det skulle va fotboll därikring tydligen, men det visade sig att så var inte fallet så som tur var så kom Malin och hämtade mig och så kom jag ju rätt tillslut :)
Det var en match mot ICA Tappen och ICA Brommaplan. Brommaplan tog matchen på allvar och en stackars kille fick åka till sjukhus efter att ha blivit sparkad i ansiktet, pungsparkar delade dem ut, dem sparkade och "slogs" på sina stackars motståndare och jag vet inte hur många som kom haltande av från planen, stor besvikelse från Ekerö sidan då det skulle vara en match på skoj med öl å sånt, men som sagt, det blev inte så mycket skoj.
Jag fick köra från Bromma och hem i Malins fina porråk, det gick riktigt bra :)

Väl hemma hade jag fått brev från Försäkringskassan, har ju liksom suttit och väntat på det...
Det stod en massa tråkiga saker i det att det fattades papper som jag skulle fixa själv och sen att jag inte skulle få nå pengar å bla bla bla.

Gick å la mig, kunde inte sova som vanligt.
Vaknade upp kl 7 av att jag gråter som en gris, måste ha drömt nåt hemskt, det gick inte att få stopp på tårarna heller och jag kände mig helt maktlös...
Tillslut efter en timme fick jag stopp på dem och lyckades somna om igen som tur var.

Ringde Föräkringskassan efter frukost och då visade det sig att allt var ett missförstånd, hon hade fått in papprena dagen efter hon skickade brevet till mig och utredningen var klar så jag ska äntligen få mina efterlängtade pengar imorgon!!!! :)
Undra hur mycket det blir bara, fick lönespecen från jobbet igår, 5000:-, då kan Du tänka Dig att jag blev förbannad igår kväll efter att ha läst det där brevet, att leva på 5000:- under hela juni månad minus räkningar minus mat, skulle inte funka....

Så nu känner jag lite hopp inför dagen!

Ska till läkaren idag, jag måste övertyga henne att jag inte klarar av nåt mer, för det gör jag inte, men det är svårt att övertyga henne när dem har sin inställning från första början, men jag har några argument som jag ska köra med så får hoppas att dem funkar!

Jag läre ju berätta sen hur det går.

Wish me luck babes! :)

2 kommentarer:

  1. Nästa helg såklart, vad dum jag är...!! =)
    Jag vet inte, jag och Linnéa preliminärbokade den helgen men jag vet inte vad vi ska hitta på, om det blir nåt...
    Hade du nåt speciellt i åtanke?
    Hur gick det igår hos läkaren?
    Håller tummarna!!

    SvaraRadera
  2. Jajjamän, Linnéa kommer till Uppsala på lördag...

    SvaraRadera