måndag 19 maj 2008

Gissningslek :)

Har gått in i 25:e veckan nu, 7:e graviditetsmånaden, den Du :)

Idag träffade jag min barnmorska och hon mätte och tog prover på mig samt att jag vägde mig.
Alla värden var bra, järnvärdet var lite lägre än sist men jag behöver inte ta tillskott, inte ännu iallafall.
Fick höra hjärtat på Bubba, lät lite scary faktiskt, det slog väldigt fort, men det var normalt sa hon.
Magens sf-mått mätte 21 cm, att man mätte i liggande läge visste jag dock inte, då är ju inte magen lika stor liksom, men hon sa att även där var det normalt så det är bara att lita på det :)
När jag ställde mig på vågen fick jag en chock, och bm sa att man SKA gå upp i vikt när man är gravid. Men när jag sen räknade så var det ju inte så farligt :)

Vad tror Du?

Dessa 3, bilder från Thailand i vintras då det hände något i min mage, minerna är ju inte dem vackraste men det är magen jag vill att Du ska fokusera på :)




VS.

(V.23)

(Dessa togs igår av Niklas, V.25)
Blek som få och värsta svanken om man jämför med sidobilden ovan från Thailand.
Såå, hur många kg har jag gått upp?

3 kommentarer:

  1. Jaa dui, jag gissar på att du har gått upp 7 kg. (Ungifär som mig) Vi verkar vara i samma vecka. Jag har BF den 4 sep. :)
    Du måste skriva om jag va nära eller ej. Ha det så bra :)
    /Ida fixit.blogg.se

    SvaraRadera
  2. När får man veta då ? ;) / fixit.blogg.se

    SvaraRadera
  3. Va skojj att jag hade rätt ! :) Nä, 7 kilo är ingenting egenligen. Jag tycker det känns helt OK med de 7 kilona på min kropp :) Vet de som har gått upp mkt mer.
    Vi har BF 4/10 men tror den därinne vill ut senare. Men det spelar ingen roll!
    Tack! Jag är verkligen jättenöjd med våran lght! Ja, han är allt bra händig min kärl. hehe. Ta hand om dig nu, jag ska fortsätta läsa din blogg, kul med någon som är så nära en själv i graviditeten :)

    SvaraRadera