fredag 30 maj 2008

100 eller 99?

Enligt min sida på Familjeliv så är det 100 dagar kvar tills Bubba är beräknad.
Enligt mina "tickers" som jag har i vänsterspalten är det 99 dagar kvar.
Enligt kalendern om man inte räknar med idag så är det 99 dagar kvar.
Så jag antar att FL räknar med idag också så då borde det vara 99 dagar kvar.
Helt sjukt, jag kom ihåg att jag satt och väntade på att det skulle passera 100 dagar av min graviditet för ett tag sen, nu är det mindre än 100 dagar kvar tills det är dags :)

Jag ber om ursäkt för mitt dåliga bloggande på sista tiden, det har varit fullt upp skulle man kunna säga, men från och med nu ska jag kunna garantera minst 1 inlägg om dagen tills det är dags, om vi inte är nån annanstans än hemma då såklart för mobilblogga går inte från min mobil.

Så vad är det som har hänt då?

Var på tjejkväll hos Sandra för 1 vecka sen och där var även Karro, Hanna, Bea och lilla Julia samt Sandras syster. Vi käkade grillat med klyftpotatis, premiär för min del och jag åt som aldrig förr, fick i mig 3 kotletter, jag som bara brukar äta 1, så man kanske kan säga att jag åt för 3? :)
Hon fick presentkort på Gina av oss i tidig födelsedagspresent.

I lördags var vi på bröllopsfest för Niklas kusin Kadidja. Det var supertrevligt och underbart god mat, och framför allt var det jätteroligt att få träffa Kadidja och hennes man, och alla dem andra såklart :)
Vi kom hem när halva röstningen var avklarad på ESC och så här i efterhand kan jag väl säga att jag var glad att jag inte ödslade en hel lördagkväll med att titta på det där tramset, för som min kära Jessica skrev, Hur tänkte Ni nu Europa, dags ett emigrera till Asien.
Kan inte göra annat än att hålla med. Vilken flopp!

I söndags var det en lugn och skön dag.
Promenad från city och hem, gav mig massa skavsår och en snygg linnebränna :P
Och på kvällen när vi hade lagt oss kände Niklas Bubba för första gången sparka i min mage, den Du :)

I måndags jobbade jag, hade kassan från 11-18.
Utbildade en ny stjärna i kassan samtidigt, hon var jätteduktig, jag fick då stå upp bakom med en sko på högerfoten och endast strumpa på vänsterfoten för det värsta skavsåret som jag fick från promenixen dagen innan pulserade och var knall-lila så det var en tuff eftermiddag, plus att vi hade köer ner till mjölkkylen, och dem som varit på min ICA vet att det betyder att det var LÅNGA köer, vi har ju bara 3 kassor också så det blev ett smärre kaos och jag skällde som faan på grabbarna när dem inte hjälpte till, kunderna kollade på mig, men det sket jag i, ville ju bli av med dem satans köerna och det tog ju ett tag....

I tisdags mådde jag inge bra efter måndagens kaosdag.
Höll mig inne tills Niklas kom hem från jobbet och sen gav vi oss ut på promenix här i Sjöstaden, med flipflops såklart eftersom fötterna fortfarande var belamrade av skavsår.
Malin var hemma och var sjuk med feber och förkylning så det blev ingen Malin&Kikki dag heller :(

I onsdags var det fullspäckat.
Åkte in till city och mötte upp Lina. Vi shoppade loss, hon var värst :P
Köpte massa nödvändiga saker, flipflops, för det är nog dem enda "skor" jag kommer kunna ha i sommar med tanke på min situation och det är ju alltid skönt att ha 2 par utifall det ena skulle gå sönder 149:- (NIKE), en klänning, det skönaste plagget jag kan strosa runt i nu för tiden, och på rea dessutom 98:-, fotoalbum, pennor, fototejp, CD-pennor + fodral på Clas Ohlson för 250:- ungefär, så jag har nåt att pyssla med dem närmsta månaderna.
Satte oss i Kungsan och lunchade i solen och fick riktigt mycket färg på ben och överkropp :)
Sen skildes vi åt och jag mötte Niklas på Hertz och vi åkte till Liljeholmen.
Där var det träff för alla som bor i BRF Sjöstadsallén och Niklas lilla älskling (NOT) Anders Roland var också där till Niklas stora förtjusning :)
Han hälsade så fint på mig och frågade hur det var med magen, gulligt värre :P
När alla hade sagt sitt på mötet och när Anders frågade om det var någon som hade några frågor så brakade helvetet loss kan man säga.
Niklas tog upp några av dem problemen vi har haft med JM och sa att dem skulle kolla i sina lägenheter efter samma fel och mycket riktigt var det många som hade samma problem som oss, dock verkar det bara vi som har fått det åtgärdat och fått ersättning för det, kan ju vara för att Niklas är så fruktansvärt envis! Så han blev poppis bland grannarna och Anders blev mindre glad och stod där uppe och sa: Så är det inte, så är det inte, så är det inte till varenda fråga som han fick, det var skrattretande må jag säga.
Niklas fick världens smile från Anders efter mötet.... :)
Sen var det stämma efteråt och allt som allt tog det 3 timmar.

Igår åkte Niklas till London och jag jobbade min sista arbetsdag.
Tina från StoreSupport var där och plockade så jag plockade med henne mellan 12-17.
Alla var jättegulliga mot mig hela dagen och jag fick massor med kramar, kommer sakna många så mycket!
Jobbade över 1 timme så vi blev klara med allt och sen fick jag det avslutet jag hade önskat ;)
Från och med nästa vecka har jag blivit tvungen att ta ut min semester eftersom det inte är någon som vill sjukskriva mig, förhoppningsvis räcker semestern så länge som det behövs då jag bara tar ut några dagar i veckan.
FK ringde mig angående havandeskapspenningen också, hon sa att jag förmodligen skulle bli belviljad 50%, har ansökt om 100% då jag först och främst har rätt till det, plus att Bea fick det i oktober förra året och hon inte hade haft några problem under graviditeten, men bara för att jag HAR problem så ska inte jag få 100%?! Visst är det sjukt? Ska ringa och prata med henne när jag känner mig laddad och ifrågasätta varför hon fick och inte jag.

Kvällen firades med pizza och sällskap från världens bästa Malin <3

Idag är det fredag, kunde inte sova längre än till 10, skönt fast ändå inte.
La mig i Lumaparken och solade i 3 timmar och sen gick jag hem och käkade.
Och nu sitter jag här och skriver.
Det är skönt att vara själv tycker jag, få göra allting i min egen takt och inte behöva tänka på någon annan än mig själv, ibland behövs det, och den tiden inföll nu så det passade ju alldeles ypperligt måste jag säga :)
Han kommer hem på söndag igen så tills dess så ska jag ha det så skönt jag bara kan :)

Hoppas jag gottgjort nu för veckan som jag inte skrivit nåt :P

PUSS!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar