torsdag 9 december 2010

♥ Dag 15 – Mina drömmar

Drömmar är väl nästan som önskningar och förutom det jag och många andra drömmer om (underbar make, underbara barn, bästa jobbet, att alla runtomkring ska leva länge blablablabla) så har jag lite små och stora önskningar som inte ligger så långt borta i tiden som jag skulle vilja slå in också:
  • att lillasyster bestämmer sig för att komma ut, och det SNART, vill helst slippa bli igångsatt, och självklart att hon mår bra när hon kommer ut, jag känner fortfarande en oro över att det värsta fortfarande kan hända, men det kommer gå skitbra, visst då? 
  •  att få uppleva Paulinas första luciafirande på dagis
  • att överinskolningen till storbarnsavdelningen på dagis kommer gå bra och att barnen kommer att vara snälla mot henne, men hon är ju rätt grym på att försvara sig själv så försöker någon med något kommer hon giva dem på moppo

  • att nästa år blir ett bra år, och alla de kommande åren såklart
  • att vintern tar sitt pick och pack och drar i januari och att sommaren kommer i april, minst, och varar till oktober när vi åker till Thailand (okej då, men från maj till slutet på augusti då?)
  • att gå ner alla graviditetskilon + lite till. Är 70 kg för lite till 178 cm? Det låter snyggt iaf.
  • att få resa mera, innan vi blev föräldrar var vi utomlands 5 ggr/år, det är rätt orealistiskt i dagsläget, men man ska ju passa på när barnen går på dagis för sen blir det svårare att få ledigt förutom på loven och då åker ju alla andra också

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar