fredag 29 augusti 2008

Tjall på datan

I förrgår bar Niklas in tv:n hit in för att koppla in datan till den för han hade ju beställt en match från Norge som han skulle se.
Det var inte det lättaste att få över bilden till datan måste jag säga, Malin var här och hjälpte till också och vi ringde 2 experter.
Det funkade ju sen såklart :)

Till Niklas stora förtvivlan så har han inte kunnat titta på webtv eller youtube klipp nu sen han kopplade in tv:n, man måste ladda ner Flash och det går verkligen inte.
Nu har jag suttit hela förmiddagen och försökt fixat det. Nu funkar det att titta på webtv och youtube, MEN, det kommer upp rutor för varenda sida jag går in på om Active X för jag gick in på Internetverktygen och gjorde några ändringar, ändrar jag tillbaka så går det inte att titta på webtv eller youtube igen så nu står jag ut med rutorna, trots att det är VÄLDIGT irriterande, men jag skulle få hjälp via telefon i eftermiddag av en expert så får se om han kan hjälpa mig att lösa skiten.

Förstår liksom inte bara hur allt kan försvinna?
Kanske för att Niklas tröck på en massa knappar på tangentbordet?
Men det vågar han inte erkänna ändå, han kommer skylla på mig eller Malin som knappt rörde datorn om jag känner honom rätt, men han vet ändå innerst inne att det är han som gjort nånting.
Skitsamma, det ska lösas idag iaf, så är det bara!

2 kommentarer:

  1. Hehe mm dumle är inte dumt!
    Förstår att det måste vara spännande...jag skulle vara helpirrig om jag var du. Du måste lova att lägga ut bilder på lillen när du sen har tid.

    Nej det är inte mina egna barn men jag står de väldigt nära. Deras föräldrar säger iaf att jag är den som står de närmast efter de själva (=mycket barnvakt och dagishämtning (= ).
    Gud så jag längtar tills jag får egna barn, det är inte klokt!

    Vad gullig du är som vill lägga till mig :)Jag ska lägga till dig nu på en gång så att jag inte missar nåt inlägg ;)

    Hoppas du har en trevlig fredagkväll!

    SvaraRadera
  2. Såna problem får man räkna med om man envist använder PC.

    SvaraRadera