måndag 25 augusti 2008

BM-besök

Det var ju det sista inbokade, men vi bokade in ett nytt den 5/6 dan före dopparedan :)

Jag fick ont i magen igen igår kväll och det blev värre när jag skulle sova så jag tog upp det med BM och hon hade ingen förklaring, vilket ante mig...
Hon sa att jag skulle ringa till förlossningen om det fortsätter för att eventuellt åka in på en koll.

Magen mätte nu 34 cm.
Hjärtslagen låg på 140.
Och mitt blodtryck var normalt som vanligt (kommer inte ihåg siffrorna).

Jag var inte där så länge eftersom det inte finns så mycket att kontrollera.
Blodet mitt var bra, inga komplikationer.

Hon berättade att den 17:e skulle vi få komma in på förlossningen och göra en koll på fostervatten m.m. om det inte hänt nåt, och den 21:a skulle jag bli igångsatt isåfall om Bubba inte vill komma ut innan.
Det som är så bra då är att det är en söndag och Niklas jobbar på Ölmässan, fredag 18-24 och lördag 14-01 så det skulle kunna gå vägen :)

12 dagar kvar <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar