tisdag 12 augusti 2008

Näst sista BM-besöket

Som jag har inbokat iallafall.

Vi började med att summera graviditeten, hur jag tyckte den har varit m.m. och skrev inför förlossningen också så dem på sjukhuset kan läsa, men jag känner ju inget annat än pepp inför förlossningen ändå så det finns inte så mycket att läsa.

Sen var det dags för provtagningarna.
Urinprov, 3 blodprover från fingret och ett rör med blod från armen (hon träffade rätt första gången :D)
Hade fortfarande jättebra värden, men jag mår ju riktigt bra också om man ser till hälsan, annars är det ju lite "tungt" nu så här på slutet, men huvudsaken att hälsan är på topp :)
Blodprovet i armen ska skickas iväg eftersom jag är RH-negativ, och det var tydligen väldigt ovanligt att jag och Bubba ska ha börjat överföra blod till varandra så hon visste inte vad det var som hände om det mot all förmodan skulle vara så, men jag är inte det minsta orolig för det.
Hjärtslagen låg på 135 för en gångs skull, brukar ligga runt 150 annars.
Och Bubba var fixerad :D
Det var h*n tydligen gången innan också, men det berättades inte för mig då, men det känns jätteskönt att det är så, för jag har varit LITE orolig för det innan att h*n "hoppat ur sitt läge", men så var icke fallet :)
Jag vägde mig också och jag fick ingen chock, var rätt nöjd faktiskt.
14 kg totalt har jag gått upp och det känns helt okej för min del faktiskt, ska nog inte bli alltför svåra att bli av med *förhoppningsvis* :P

Nästa besök är om 2 veckor och då är jag i V.39, BM sa att vi kanske ses då, annars vet hon ju vart jag är :P
Men det är nog ingen risk, Bubba kommer inte vilja komma ut innan dess.

25 dagar kvar <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar