söndag 31 januari 2010

Underbara lördag

Paulie vaknar 8 som alltid nu för tiden.

Niklas ringer till sina föräldrar om att få låna deras bil för vi skulle på IKEA.
Dem ställde upp att vara barnvakt så vi kunde åka själv, nice :D
Vi köpte en 90 säng till Paulina med massa tillbehör och det blev knappt 1500 kr.
Sen gick jag in på Systemet och köpte öl och vin till kvällen.
Jag fick visa leg, som alltid :P

Paulina var trött när vi hämtade henne och somnade nästan i bilen, men jag ville att hon skulle äta lunch innan hon somnade så att allt inte skulle bli så förskjutet.
MEN grejen var ju den att efter maten var hon nog lite för trött så hon ville ju inte somna.
Massa gråt och skrik med den hesa rösten så kl 16 gick jag ut med vagnen och hittade ett guppigt ställe att köra på, hon slocknade direkt :)

Gjorde i ordning hennes säng medan hon sov och Niklas tog första groggen.
Jag gjorde en häxblandning med vodka, apelsinjuice, sprite och jordgubb-rabarber saft.

Kl 18 infann vi oss hos värdparet som var Lily och hennes Ludde och finaste Felicia såklart.
Det bjöds på rosévin och superdupersmarrig pastasallad och bröd med hemgjort vitlökssmör.
Efter maten kom bartendern i Ludde igång och blandade goda drinkar åt oss alla.
Sen kom det en flaska vitt fram som jag totalratade trots att jag hade sprite i så det blev en till drink ;)

Vi hade en helt underbar kväll där, tjejerna lekte jättemycket, Paulina tog Felicias favoritgrejer och spelade på hennes pianon och gick runt med nappar i munnen.
Felicia är jätteduktig på att prata, hon har börjat lära sig spanska nu också och vet hur saker och ting låter och kan rörelser till allt känns det som så där ligger vi i lä ;)
Och jag undrar som Lily, varför har vi inte gjort detta tidigare??
Vi hade massor att prata om och jag ville verkligen inte gå därifrån.
Men eftersom vi har en så otroligt social dotter som alltid vill vara med på allt så somnade hon inte, vi försökte några ggr, så vid halv 2 började vi tänka på refrängen och vinglade hem dem fjuttiga metrarna till våran port, hur nära och bra kan det bli? :)
Tusen tack för en helt underbar kväll, vi hade verkligen jättetrevligt alla 3!

Jag tror Paulina slocknade rätt snabbt med vällingen och likaså jag, utan välling då.
Dock vaknar hon kl 7.30 och är så ledsen så ledsen. Niklas kliver upp och ser henne i hallen.
Eftersom hon inte sover i spjälis längre så kliver hon ju såklart upp men hon visste väl inte riktigt vart hon skulle gå ändå.
Hon somnade om inne hos oss efter att ha fått nappen och buff i rumpan så vid 10 vaknade hon igen.

Tyvärr går det inte att lägga in bilder så det får jag göra en annan dag! :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar