lördag 16 januari 2010

Lördag

Igår efter inskolningen mötte vi upp sötaste Anna på Muggen på Söder.
Vi hade lite att ta igen, men hann inte så mycket denna gången.
Ett gäng studenter satt och suckade och snackade om att Paulina inte var tillräckligt tyst i deras tycke, dem satt och pluggade när det var helt fullsatt och ljudnivån rätt hög, vi bedömde att de suttit där en längre tid och endast satt där för att plugga, möjligtvis köpt en te eller kaffe men inte mer än så, det var oss som inte ens satt där en timme och inte ockuperade andras sittplatser Muggen tjänade pengar på, suck!

Kilade in på Stalands efter ett tips från Niklas och jag blev tokkär i en ryamatta i beige/brun färg som han ska köpa idag.
Vi har äntligen flyttat in alla Paulinas leksaker in i hennes rum och bestämt oss för att inreda den lilla myshörnan vi har med paradisfondväggen :)

Vårt fredagsmys bestod av att märka kläder inför dagis, eller mitt mys rättare sagt.
Mamma har sytt etiketter som jag och mina syskon hade när vi var små men det saknas kanske 100 etiketter fortfarande.
Det som är så bra är att H&M, Lindex och KappAhl redan har namnlappar på sina kläder så idag köpte jag märkpennor till dem.

Nu inväntar vi min finaste Jessica och hennes systerdotter.
Det var verkligen long time no see där så det ska bli extra roligt.

En annan sak som är extra rolig är att jag ska ut ikväll, julfest med jobbet på Golden Hits!
Tror inte det blir så julig stämning men 3-rättersmiddag och schlager en hel kväll, kan liksom inte bli så mycket bättre än så!
Golden Hits är ju faktiskt mitt favoritställe och jag har inte varit där på flera år.
Kruxet är bara det att jag är riktigt förkyld. Var in på Apoteket och köpte på mig lite saker så får se om det hjälper lite iaf.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar