söndag 31 januari 2010

Söndag

En lugn familjedag blev det, hur skönt som helst!

Tog en prommis till Gullmars för att köpa access kort till mig inför jobbstarten och för att få skruttan att somna.

Har tvättat, städat och gått ner med saker i källaren och sopsorterat och grejat, riktigt söndagsgöra.

Var supersugen på lasagne och när jag ska till att börja så hade vi bara 7 plattor kvar och det räcker inte långt så det blev köttfärsbiffar istället med brunsås, göööött!
Nu har jag 2 lunchlådor till imorrn och på tisdag när jag ska JOBBA!

Jag börjar kl 6 imorrn, slutar 15.
Har ställt klockan på 4.45 egentligen 4.39 så den går 6 minuter före.
Jag kommer vara en levande död med andra ord.
Hämtar Paulie på dagis efter jobbet.

Tack för denna härliga mammalediga tid och välkommen alla pengar som jag ska jobba ihop.

Men först kära vänner ska jag få ett inbetalningskort från självaste Försäkringskassan!
Dem har nämligen gjort fel, jag begärde 55 LÄGSTA nivå dagar när vi var i Thailand för jag behövde inga pengar när vi var där.
Dem har betalat ut 55 HÖGSTA nivå dagar.
Det märkte jag i fredags när specen kom, jag hade ju kunnat märka det i Thailand om det inte hade hänt en massa saker där nere...
Så nu är jag återbetalningsskyldig med pengar som jag inte ens har på minst 10.000 kr.
Jag får min första lön den 25 mars, det är ljusår dit känns det som!

Näe nu måste jag sova.

Önska mig lycka till imorrn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar