onsdag 27 januari 2010

Nerklubbad


Igår fick jag sovmorgon, inte för att jag kunde sova då Niklas och Paulina var vakna, men ändå, jag kunde ligga och dra mig och småslumra lite, asskönt!

Sen åkte jag till IKEA med Paula, inga barn :)
Hon hade lite saker som skulle lämnas tillbaka så vi gick på varsitt håll.
Jag hann nog gå igenom HELA varuhuset och verkligen kolla på ALLT, har jag aldrig gjort tidigare.
Köpte en skattkista till Paulie för att ha leksakerna i, perfekt!
Köpte en massa olika förvaringskorgar och lådor och lite annat smått och gott.
768 kr senare var vi på väg hem och jag hann att bli av med allt in i skåpen innan det var dags att hämta på dagis.

Kallt som det var så vägrade jag gå och planen var att jag skulle planka på tvärbanan och tunnelbanan men tog med en remsa utifall.
På tvärbanan såg jag inte konduktören i första vagnen så jag är på väg in, då ser jag honom och går till andra vagnen, och med min otur så går han ur den första vagnen och sen in i andra vagnen och då springer jag till den första vagnen, haha ;)
På Gullmars är det mycket folk så det är bara att skynda sig att springa igenom spärren när nån annan dragit kortet, perfekt :P

På dagis känner jag knappt igen min dotter, hade glömt bort att hon klippt sig och visste inte vad hon hade för kläder på sig.
Allt hade gått bra, hon hade sovit, Stefan var sjuk så dem hade en vikarie som satt vid Paulinas bord.
Vi klädde på oss och gick. Hon vill inte sitta i vagnen så jag låter henne gå, trycka på hissen och sen ner i vagnen med vilda protester.
Bussen kommer för jag vill inte gå i denna kyla!
Fullt med barnvagnar men jag fäller ihop våran underbara vagn och Paulina får sitta på ett säte med en höggravid kvinna som snällt kollar henne medan jag krånglar i dem tvära svängarna, chauffören blir sur och gnäller i högtalaren men precis då lyckas jag stuva in den så den inte står i vägen.
Brio Sitty is the shit!

Kliver av i Luma då ingen kliver av i Mårtensdal och hon vill såklart inte sitta i vagnen, så vi går hem därifrån.
Träffar på Paula än en gång och hon hjälper till att hålla upp dörren och sånt.

Bygger ihop kistan och häller i alla leksaker, vilken lycka hos barnet!
Men inget varar förevigt och hon blir istället väldigt olycklig.
Hon grät och grät och grät och jag provade allt.
Började med maten och hon åt jättemycket, fast det tog sin tid.
In i badet med en kladdig unge.
Låter henne springa av sig och kolla på tågen, vi har köpt en pall som hon ställer sig på så att hon kan kolla ut genom fönstret själv och titta på tågen och bussarna som åker förbi, hon blir lika exalterad varje gång det kommer :)

Lägger henne 19.15 men hon vill bara inte sova.
Hon gråter och skriker om vartannat och jag ger henne en stund att försöka somna men det vill sig inte riktigt.
När det för en gångs skull var något på tv som jag ville se, Mästarnas Mästare, så får jag inte se det...
Kl. 21.15 kommer Niklas hem och hon är hur pigg som helst.
Hon får vara uppe och leka och dona.
Vi lägger oss nästan vid 23-tiden och ungen är fortfarande vaken.
Niklas lägger ner henne i sängen med en bok och hon skriker halvhjärtat och sen blir det bara helt tyst.
ÄNTLIGEN kom John Blund och klubbade ner henne!

Behöver jag säga att det var nån som var djäääävulskt trött imorse??
Och hes, haha, det låter ju rätt roligt.

Bilderna är från i helgen när hon fortfarande var långhårig :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar