söndag 10 januari 2010

Söndag

I fredags vaknade jag kl 7 av mobilen som jag ställt alarm på för att tvätta, somnade om och klev upp kl 8 när tvätten var klar, passade även på att tvätta den sista tvätten så jag var äntligen i fas med alla miljoner kläder som låg överallt :)

Niklas kom hem runt 10.30 så jag hann med mycket innan.
Vi åkte strax efter han duschat och stannade på Dånalds i Väsby.

Kom fram strax efter kl 14 i Hudik och började med att checka in på hotellet.
Tog sen en mycket kort runda på stan för att träffa Malin och lämna igen en vante som tillhörde Emmy.
Åkte på Dollar och då ringde förlossningsläkaren som jag hade på gynakuten förra söndagen.
Hon frågade hur jag mådde och jag gissade att det inte var därför hon ringde...
Jag har tydligen fått Grupp-A streptokocker, en infektion i underlivet som jag har haft i minst 2 månader för odlingen togs när jag åkte in akut innan Thailand så hon hade lagt in ett recept på penicillinet Kåvepenin åt mig så det var bara att hämta på Apoteket.

Vi handlade lite på gamla Prix och där fanns Nestlés vällingburkar som man fick om man köpte välling, har tänkt att beställa den men tyckte den var så dyr så jag struntade i det så jag blev mycket glad över mitt fynd :)

Åkte hem till min mamma och får äntligen återse min älskade Paulie.
Jag kommer in först och hon står bara och tittar på mig.
Niklas kommer in och hon skiner upp som en sol; PAPPA! säger hon med sin gulliga röst och springer till honom med öppna armar och ger honom världens kram, snacka om ratad! :P

Min bror med fjälla kommer strax därefter och sen väntar vi på min morbror med familj så vi kan äta.
Paulina fick skidor i julklapp ;)

Igår var vi hos Derva med familj och myste på, Wilma som gått på dagis nu i några månader har verkligen blivit stora tjejen och pratar och sjunger hejvilt, Paulina var före henne i utvecklingen innan Wilma började dagis så det ska bli skoj att följa Paulinas utveckling nu när hon blir dagistjej :)
Kvällen avslutades med en pizza på Amandas med Derva och Marco, göööött!
Och icke att förglömma Estrella chips på hotellet, dem thailändska chipsen är skit i jämförelse :P

Idag har vi i princip bara åkt hem.
Niklas vaknade 9 och vi käkade den goda hotellfrukosten.
Paulina var ganska snäll i bilen, hon somnade med tuttis (nappen) och sin älskade Nalle Puh filt med hjälp av mina smekningar och hyssjande.
Men vaknade efter mindre än en halvtimme så det var snålt av henne.

Nu på eftermiddagen har jag myst med mina ICA-tjejer på VaPiano i Gamla Stan och käkat god mat.
Paulina sov när jag kom hem men vaknade efter en stund och var jätteledsen.
Testade att lägga henne efter en stund även då med tuttis och självklart Nalle Puh filten som hon alltid sover med och tro på faan att hon somnar!

Hoppas det inte blir en vana av att sova med nappen!

Idag är det även 1 månad sen lilla Juni kom ut! ♥

Nu ska jag fortsätta kolla på Johan Falk på 4:an, bra film!

3 kommentarer:

  1. Ja visst är den fin på henne :) Sötfisen! Åhh vad jag kommer saknba henne på dan! :( Men det kanske är bra också?
    nogg is tha shit! Love it! Kul att flera hittat dit också.. dock i tystnad men på nogg har man ju besöksstatestik.. bra sådan ;)
    Nä nu ska jag sova! Nattis Puss!

    SvaraRadera
  2. verkar som ni haft en trevlig helg i hudik! haha Paulie är ju rolig... pappa! Fy.. bävrar att det kommer bli så nu när R är hemma med T...

    Vi får ta och ses snart? Till helgen kanske? kommer drömma mardrömmar inatt.... :/ Blä! Hoppas det är trevliga människor på utbildningen bara!
    pösss

    SvaraRadera
  3. Ja tänk att tiden gått så himla fort, helt otroligt! :)

    Vi ska åka till Thailand i mars och jag tänkte fråga dig om hur ni gjorde med barnmat på flyget. Leo kan vara ganska kräsen ibland, får man ha med barnmatsburkar och välling? Vi har ju inte rest någonstans med honom innan så det är många sådana frågetecken, haha.

    Hoppas ni mår så bra som det går! Jag tänker mycket på er! Kramar!

    SvaraRadera