torsdag 14 januari 2010

Inskolning dag 1

Klockan ringde kl 7.
Niklas gjorde ganska mycket för att försöka få mig att vakna, men utan resultat :P
30 minuter senare kliver jag upp och han väcker Paulina.

Kl 9.30 eller faktiskt några minuter efter kommer Stefan, en av Paulinas förskolelärare.
En ung kille säkert i Niklas ålder, stor som ett hus (läs: lång) och rakad, han ser ut som en fotbollshuligan mer än förskolelärare ;)
2 andra barn ska också skolas in samtidigt men den ena hade feber så det var Paulie och en 2-månader äldre pojke vid namn Leon.

Vi går in i lekrummet och dem 2 får leka med varann och det går riktigt bra.
Stefan verkar jättebra och föräldrarna supergulliga, Djurgårdare hela bunten så Niklas blev förtjust ;) Och min huligankänsla besannades, hehe.

Sen blev det fruktstund och dem fick banan, Paulina som är så seg var ju såklart sist och kladdigast, men det var ingen surprise :P

Sen blir det en massa lek med hela gruppen som är 16 barn totalt, 5 förskolelärare.
Kl 11 är det dags för samling och då var denna inskolningsdag över för oss.

Imorgon ska vi få vara med på samlingen och sen ökar det succesivt dag för dag och alltsomallt så brukar det ta cirkus en vecka så vi får se hur allt tar sig, jag är mest intresserad av hur hon kommer somna på beställning utan välling, haha, men ALLA säger att dem bara gört liksom.

Ingen lång dag, men å vad hon verkade trivas! :)
Och JAG tycker det känns hur bra som helst!

1 kommentar:

  1. wow, 16 barn och 5 pedagoger på det. Om man ändå kunde ha det så bra på jobbet! Jag jobbar på några avdelningar extra och då är vi tre på 17 barn typ...
    verkar vara en bra förskola ni har valt och jag är alldeles säker på att Paulina (som de säger) kommer somna bums sen :) kanske inte första gången men ibland förundras man över hur lätt det går att söva 10 barn på en gång =)

    kram på er

    SvaraRadera