tisdag 12 januari 2010

Måndag + tisdag

Igår vaknade jag av ett skrik, Paulina hade tappat nappen på golvet.
Hon sov ju som sagt med nappen den natten...
Jag gav henne den och försökte gång på gång att ta av henne den men utan resultat, jag trodde direkt att hon hade skaffat sig ett nappberoende.
Men tillslut lyckades jag få hennes uppmärksamhet på annat håll och gömde alla nappar vi har och sen dess har hon inte frågat efter den, tack och lov!

Vi lekte hela dan fram till det var dags att sova.
Niklas ringer och får sluta tidigare på jobbet så jag väcker henne efter ett tag och sen åker vi till IKEA allihop.
Planen var Ektorp Bromma, en fotpall till vår hörnsoffa, en väggklocka, plastmuggar till Paulina, en barnpall, en bordslampa, diskställ sen var det väl inget mer?

Passade även på att åka till Toys'R'Us då vi vill ha en bra docka till Paulina.
Att gå med henne där är att se ren och skär lycka, hon skulle vilja ha ALLT! :)
Dem flesta dockorna gick på över 500-lappen men tillslut hittade jag en för 280 spänn som kunde kissa och dricka vatten och med tillhörande potta m.m.

Vi kom hem och byggde ihop fotpallen och sen fick hon sin docka.
Vi tog även fram hennes potta som hon totalratat sen hon kissade och bajsade i den första gången vi provade och när dockan satt på pottan så kunde även hon göra det, dock med blöja på bara för att testa så vi kan nog köra det tricket när det är dags :)

Kvällen avslutades med ett pass på gymmet, skönt!

Idag har vi varit till Sabbatsberg och överraskat Tina som ska åka till Tjeckien en vecka, hon fyller även år imorrn :)
Träffade även Stefan och Patrik och det var riktigt trevligt att återse dem igen!

Sen tog jag en runda på stan medan Paulina sov och köpte 6 långärmade tröjor, en kofta och en luvtröja till henne inför dagis så nu har hon så hon klarar sig.
Nu återstår bara att märka alla kläder :P

Vi var in en snabbis hemma och hämtade julklappar och sen åkte vi upp till våning 8 till Paula och Arvid.
Det var SÅ kul att se dem igen och Paula har en underbart vacker liten kula som är beräknad till april :)
Det bjöds på fruktsallad till barnen och massa bus för dem trötta barnen innan vi sen gick ner till oss.

Nu ligger hon och sover i sin nya Nalle Puh pyjamas som jag köpte i Thailand, den är från 3 år men den är bara liiite för stor så tur att jag lärt mig att deras storlekar inte stämmer.

Nu ska det lagas carbonara!

Och hon vaknade, perfekt!!!!!!

2 kommentarer:

  1. ja visst finns det klisterlappar. dom ska tydligen vara asbra.. :) Man slipper sy och stryka och allt vad det finns.. Bara att klistra på. 160 spänn för 180 st. :) Najs 2 know!
    Ja du har verkligen att göra, hon har ju inte liiite kläder den där ungen! :)
    det är verkligen helt sjukt att jag trodde jag drömt det där med infektionen, måste gått på "autopilot" när jag läste det.. för du skrev om det i bloggen va?

    puss och kram

    SvaraRadera
  2. Ja det ska bli jätteroligt! :) James kan dock bara vara borta från jobbet i en månad så det blir inte så jättelänge men vi ser verkligen fram emot det! :)

    Vi håller på för fullt med att leta efter billiga biljetter, som det ser ut nu så blir det inte med Thai eftersom de är så himla dyra :(

    Så det är ok att ha med burkar? Det är typ det enda Leo äter, haha. Skönt att välling går bra, Leo har precis börjat acceptera just välling, till min stora lättnad!

    Känns som att det är så mycket att tänka på innan man åker men det ska nog gå bra :)

    Ta hand om er! Massor av kramar!

    SvaraRadera