söndag 17 januari 2010

Söndag

Jag vaknar till och från på morgonen men jag hör inte Paulina så då somnar jag om.
Kl 10 bestämmer jag mig för att kliva upp och öppnar dörren till Paulinas rum, hon är vaken men ser otroligt nyvaken ut och har världens kalufs.
I kalufsen hittar jag en massa mat, hmm, badade inte Niklas henne kvällen före?

Jag tänder lampan och ser att det är spya, överallt, i hela sängen, över hela henne, känner inte stanken för min täppta näsa, tack och lov...
Den är liksom intorkad så frågan är ju NÄR hon har spytt?
Jag har inte hört nåt och inte Niklas heller och man tycker ju att hon borde ha gråtit eller gjort nånting..
Det blir in i badet på en gång och in i tvätten med alla sängkläder m.m. sån himla tur att vi har tvättmaskin i lägenheten alltså!

Hon har inte feber och är hur pigg som helst så man kan ju undra vad det är som händer.
Rinnsnuvan var också borta så det var tokskönt!

Ringde till Ida och berättade hur det var för vi hade planerat in en dejt men dem sa att vi fick komma ändå eftersom hon mådde bra och så.

Vi åkte dit och myste massa, gungade i lekparken, vi stannade t.o.m. på middag.
Paulina fick testa att kladda med fingerfärg, hon gillar inte att vara kladdig så det var inte riktigt hennes grej men hon fick ju i julklapp så det blir till att vänja henne :)

Vi var hemma efter 19 nån gång och nu ligger hon och sover.

Snart börjar Johan Falk!!!! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar