torsdag 19 mars 2009

Ta-igen-bad

Jaha, då skulle vi ha vårat ta-igen-bad idag då som vi missade i tisdags, mitt fel, ville ju gå till frisörn, känns lite viktigare :P

Hon vaknade 6 imorse, det blir tidigare å tidigare för varje dag...
Segade som bara den men klev ju tillslut upp såklart, hon var väl kanske 8?
Paulina var trött som ett as rätt fort.
Hon mumsade i sig gröt och sen la jag ner henne i sängen med Takida, vägrade somna.
Niklas tog över och hon bara skrek och skrek.
Kul i jul och jag klädde på mig och henne och började traska in mot city vid 9.40?

Faan vad det blåste, kändes som att jag fick hela Söders gruskorn i ögonen, tårarna rann, jag måste ha varit en trevlig syn när jag spurtade på och körde rally mellan alla människor som strosade runt, för alla butiker hade ju öppnat, typiskt nog.
Kom fram 10.20 har jag för mig, svängde in på Åhléns och nyttjade lite rabatter på barnavdelningen och köpte även en välkommen-till-världen present till en av gossarna som är på ingång inom några veckor.

Sen stressade jag till Centralbadet för det blev lite tajt med tiden där, som vanligt, tidsoptimist som jag är.
Jag ryckte i dörren, den brukar stå öppen ibland, icke.
Letade upp nyckeln som inte funkade förra gången, den funkade inte nu heller.
Parkerade vagnen utanför ingången, lyfter med mig bäbis i åkpåse och går in efter en ny nyckel.
Nån ny nyckel fick jag inte, utan jag fick en nyckel till ett skåp i ett helt annat omklädningsrum, tiden var ju knapp så jag sa okej.
Tar med mig allt ut till vagnen igen.
Parkerar den på rätt ställe, låser, tar upp väska och det nyinhandlade OCH bäbis i åkpåse och går in igen.
I omklädningsrummet finns varken toalett eller dusch, men kändes inte som att jag hade tid att pinka heller så jag struntade i det.
Sen fick en av receptionisterna följa med oss till bassängen, annars hade jag aldrig hittat, sjuttioelva dörrar senare så var vi framme och jag fick ställa mig i en dusch och dra i ett snöre, receptionisten fick hålla bäbis.

Sen stöter vi på simläraren.
MEN!
Ta-igen-badet började ju 12 och inte 11.20 som det står på hemsidan och som receptionisterna sa *suck*
Men eftersom vi har världens bästa simlärare så hade vi en "simlektion" bara vi :)
Paulina tyckte det var lite märkligt för hon kollade runt omkring sig hela tiden efter sina badkompisar, men det var ju bara vi där.
Skitbra tyckte jag för då fick vi ut maximalt av "lektionen".
Hon dök hur många ggr som helst, provade även 2 nya dyk, det första var baklängesdyk och det andra var att simläraren höll i Paulina och tröck sen ner henne under vattnet och så simmade hon under vattnet till mig, hon tyckte det var skitkul, min lilla sjöjungfru! :)

När badet sen var slut för vår del kom dem som skulle ha sitt ta-igen-bad.

Jag hittade faktiskt tillbaka till vårt omklädningsrum helt själv och sjuttioelva dörrar senare så var vi framme.
Jag var pinknödig som satan men det fick vara eftersom det inte fanns nån toalett.
Snabbade mig att klä på oss och gav henne en majskrok medan hon väntade, hon måste ju vara hungrig!
Frågar efter micro då det finns i vårat ordinarie omklädningsrum, men icke, men restaurangen hade ju, perfekt!
MEN!
Det var ju mitt i lunchruschen och ALLA bord var upptagna och folk stod ändå i kö för maten, hon som hade haklapp och allt på sig.
Ringde till Niklas och frågade om jag fick mata henne där, javisst.
Jahapp, packa ihop allt igen då och bära allt till vagnen och sicksacka mellan alla Sthlmare på Drottninggatan, ingen hit om man har brådis.
Till slut var vi framme och hon fick sin mat tillslut, puh!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar