torsdag 19 mars 2009

Amning och sömn

Nu är det faktiskt så här att jag har slutat att dagamma.


Jag tror jag började i måndags med det stenhårt, dem andra dagarna har jag mjäkat bara, men nu så har jag bestämt mig!
Och det går ju faktiskt ganska bra!

Men igår blev det lite knas.

Barnmorskan sa att Paulina inte skulle somna vid tutten som hon alltid gör annars.

Hon slukade i sig 400 ml välling, eller hon kinkade nånstans efter 300 tror jag.

Jag la henne i sin säng, satte igång Takidas Curly Sue och gav henne det sista av vällingen och gungade spjälsängen sidleds, och vem somnar?

Jo Paulina såklart.

Kände mig SÅ nöjd när jag kom ut från sovrummet utan bäbis :)

Hon vaknade till alldeles innan jag skulle lägga mig så jag ammade en snabbis, varför vet jag inte för hon var ju proppad innan, men det var väl av gammal vana antar jag.


Sen vaknade hon 1 gång till under natten, lade henne på mage och buffade på rumpan och gungade spjälis, och vips, hon somnar om UTAN TUTTE! :D


Det här var nog för bra för att vara sant, men det märks ju ikväll/inatt!
På den ena tutten blev det ingen amning förrän 24 timmar emellan så det kändes kan jag lova.
Så det var det som jag menar med att det blev lite knas, kan ju inte chocka kroppen på det här viset.


















Här är hon riktig mätt, men det kanske syns?
;)

2 kommentarer:

  1. ok, vad ska du göra utan P? :)
    Visst kan vi ses, jag plingar när vi ör redo :) Kram!

    SvaraRadera