tisdag 10 mars 2009

Spontant

Efter babysimmet ringde jag till Ida.
Tänkte om dem ville ses, okej sa hon och vi tog tuben till dem.
Käkade lunch på Food Courten i Sumpisch och Ida skulle vara snäll och ta Paulina medan jag åt, hon var nyvaken.
Men hon blev bara ledsen, samma sak så hade vi en blivande simlärare på babysimmet, hon gillade henne inte för fem öre, men lik förbaskat så skulle hon titta på henne hela tiden för att sen falla i gråt, hon är rolig hon.
Vi gick vidare till ett café sen så Ida fick sin latte, som den lattemorsa hon är :P
Det satt en skum typ brevid oss som kommenterade vad Ida sa lite då och då, kul att nån sitter och lyssnar på ens konversationer liksom, herregud.
Hursom så fick vi lite flashbacks hon och jag.
Det var på det caféet vi satt första gången vi träffades efter att ha fött våra döttrar.
Vi satt och funderade på hur gamla dem var första gången och jag gick tillbaka i bloggen och kollade, 5 veckor gamla var dem våra prinsessor :)
Ida trodde även att det var tänder på G för min tjej för hon är så svullen i tandköttet och så såg hon 2 fyrkanter.
För min del får dem gärna dröja ett tag, åtminstone till Niklas kommer hem så jag slipper gå igenom det här ensam :P

Efter vi hade ledsnat på caféet så passade jag på att gå in på jobbet och hälsa på.
Träffade en av dem finaste kunderna idag, han grattade mig till dottern och sa att han skulle komma in på lördagar när jag jobbar, så söt :)
På vägen hem så pratade konduktören på tvärbanan med mig hela vägen hem, det är inte första gången det händer, och förmodligen inte sista, jag måste se hemskt trevlig ut ;)

Nu sitter vi här, lillan och jag, hon har precis fått gröt, från 6 mån, med havre i, hon käkade havregrynsgröt med mig imorse också, mumsmums tycker Paulina!

1 kommentar:

  1. åh, 5 veckor var dom :) nostalgiiii..... då vet vi hihi.. haha ja, du ser nog faktiskt ganska snäll ut. och sen så är du ju mamma. och mammaor ska vara och se snälla ut så det är ju bra att du fyller den kvoten :) duktiga palle med gröten :)
    kram

    SvaraRadera