söndag 1 mars 2009

Sista deltävlingen

Som jag nyss skrev så var det en besvikelse i mina ögon, men börjar bli van det nu ändå så.
Och Petra Mede, tycker verkligen inte om hennes skämt, ta tillbaka Kristian Luuk!

Låt 1 var verkligen inge speciell, men pang, direkt till Globen (Agnes)
Låt 2 var helt okej, lät lite som deras förra låt vad-den-nu-heter och den gick till Andra chansen (Star Pilots)
Låt 3 var en fin ballad, hon har fortfarande en fin röst sen alla år hon har sjungit (Susanne)
Låt 4 tyckte jag var hur bra som helst och hur i h-vete kunde dem komma näst sist? okej att norskan hade världens urringning, men låten var ju grym (Anna & Maria)
Låt 5 vet jag inte vad jag tyckte om, t.o.m. Niklas har gått här hemma och sagt Thorleifs till Moskva, tror Gert hade dragit igång nåt, jag gillar ju dansband, men inte dem här gamla, dem kom till Andra chansen men dem har nog ingen chans ändå (Thorleifs)
Låt 6 var helt j*la underbar, jag avgudar henne, och vilken låt, jag fick ståfräs på HELA kroppen, så mäktig! Och att hon inte gick vidare till Globen blev nog både hon och jag RIKTIGT besviken över, vinner hon inte Andra chansen så vinner hon Internatinella Juryn iaf, så måste det vara! (Sarah)
Låt 7 var svängig, lite grann som Upp och hoppa förra året och den fastnade totalt (Next 3)
Låt 8 gjorde mig till en fågelholk, jag gillar inte opera för fem öre och jag tycker verkligen inte att hon var värd en plats i Globen, men nu blev det så, det är inte jag som bestämmer och hon kommer ju sällan vinna hela skiten (Malena)

Nästa vecka är det Andra chansen som gäller, ska bli spännande att se vilka som vinner där.
Nu när jag hört alla låtar kommer jag inte "recensera" dem nå mer, men jag kommer ju säkert skriva vad jag tycker iaf, speciellt om det inte går som jag vill :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar