lördag 28 mars 2009

Låååång dag framför mig

Det började med att Paulina vaknade innan kl 5 och vägrade somna om.
Hon fick välling i syfte att somna om, men icke.
Så jag klev upp med henne och la mig bredvid medan hon lekte, var ju såå trött!
Hon var trött, det visste jag, så när hon gnällt färdigt på golvet så tog jag henne i Babybjörnen och satte igång datan.
Spelade Sarah Dawn Finers underbara låt Moving On och sjöng med lite tyst, och vips så hade jag en sovande sötnos hängandes framför mig :)



Nu har Niklas och Paulina dragit, dem ska vara med farmor idag.


Och jag, jag ska jobba, 12-22.15.
Har inte stängt sen 2007 tror jag.
Och det bästa är att jag har 100 % OB på hela passet så det blir 20 timmar, minus rast, och det är väldigt välkommet i min stackars tomma plånbok.
Är hemma runt 23-tiden så jag träffar inte min sötis förrän imorrn, längsta hittills!
Men jag har ju i princip slutat amma nu så det ska nog gå bra för mig.



Igår var vi med gofisarna Ida och Tilde.
Lunchade och var på Panduro.
Jag köpte bokstäver i trä, Paulina, och 2 prinsesskronor i trä och målade dem vita och satte lite roliga klistermärken på dem.
Det blev skitsnyggt, dem ska upp i hennes rum snart, ska på IKEA imorrn och köpa lite grejer så vi kan börja att fixa hennes egna rum, ska bli så kul :)



Ha en underbar dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar