måndag 16 mars 2009

6 månader ♥

Får börja med att säga grattis till Paulina på 6-månadersdagen

Om 3 månader så har hon levt lika länge utanför magen som innanför så att säga, för enligt beräkningarna så blev jag gravid den 16:e december och den 16:e september så kom hon ju så det är exakt 9 månader :)

Trodde jag att livet som mamma skulle vara så här?
Svar nej, det är SÅ mycket större än vad jag nånsin hade kunnat föreställa mig.
Paulina har förändrat mitt liv totalt, och jag har aldrig varit så lycklig som jag är nu.

Vår dotter är helt perfekt, hon är KÄRLEK på högsta nivå, jag får inte nog av henne!

Jag blir fortfarande tårögd varje gång hon ler och skrattar, världens lyckorus åker igenom kroppen och man tänker liksom att bättre än så här kan det väl knappast bli? :)

6 månader har verkligen svischat förbi känns det som, och jag har lärt mig så otroligt mycket, man ser saker så annorlunda nu.

Jag tror inte att man kan förstå detta om man inte har varit eller är i den sitsen, det bara är så.

Hennes mjuka, rödblonda (?) och toklånga babyhår som nu har blivit till världens snyggaste hockeyfrilla, jag skrattar varje gång jag drar fingrarna genom hennes hår och ser hur långt det verkligen är!
Hennes STORA vackra blå ögon som stirrar på en i all oändlighet känns det som, även kallad den psykologiska blicken :)
Hennes allt för söta uppåtnäsa som ingen vet vart den kommer ifrån.
Hennes goa kinder som man bara kan pussa sönder.
Hennes långa fina fingrar som pillar på precis allt dem kommer i närheten av.
Hennes goa mage som man bara vill nafsa på alla "valkar" som finns på den.
Hennes lilla rumpa som man bara vill klappa och pussa på.
Hennes goa lår som man bara vill äta upp.
Och till sist hennes långa fötter med de spretande tårna som alltid ger mig ett gott skratt :D

Mamma älskar Dig lillhjärtat ♥


Från 3670 gram och 54 cm till 8160 gram och 66,4 cm på 6 månader, det blir mer och mer att älska för varje dag som går ♥

Tack älskade Paulina för dessa underbara och lärorika 6 månaderna.

De nästa 6 månaderna tills hon fyller 1 år ska bli roliga att följa, hennes första tänder, första gången hon säger Mamma, kanske tar hon sina första steg eller rent utav lär sig att gå?

Paulina, Paulinis, Paulinisen, Palle

Min solstråle, min ögonsten, min prinsessa, min nuttefis, min sötnos, min fjärtis, min älskling, min goskit, mitt dreggelmonster, mitt hjärtegull, mitt allt Å VAD JAG ÄLSKAR DIG MIN FINA DOTTER! ♥

3 kommentarer:

  1. Eran dotter är otroligt fin =) och roande att titta på =)

    SvaraRadera
  2. Va fint skrivet, jag vart alldeles tårögd. Saknar er jättemycket. Många kramar

    SvaraRadera
  3. jättefint skrivet! Busbebisarna våra :) hihihi.. ja det är som du skriver. mammarollen är SÅ MKT större än vad man trodde!! Kram på er!

    SvaraRadera