fredag 13 mars 2009

Fredagen den 13:e

En gång till :)
Men än så länge har inte hänt nåt, och det brukar inte göra det heller.

Igår hade vi en supermysig lunch hemma hos Lily, görfin lägenhet, supergod mat och trevligt sällskap!
Sen handlade jag inför middagen och innan Niklas kom hem från sin Geneve resa.
Tiden utan honom har verkligen gått superfort, nästan så att jag inte märkt att han varit borta iochmed att jag hållit mig så sysselsatt, men kvällarna har han varit saknad.

Åkte in till stan och mötte Malin och strosade runt lite i butiker och skulle även besöka Karlavägen, men det blev lite knas så vi fick hjälp av en spärrvakt, 2 norrlänningar i Fjollträsk är ingen bra kombo :P

Väl hemma blev det middag nästan på en gång, kasslergratäng med råstekt potatis *mums*

Idag var vi på läkarbesök, 6-månaderskontrollen.
Hon har gått upp nästan 1 kg på 1 månad, min älskade lilla knubbis ;)

8160 gram
68,4 cm lång
43,9 cm i huvudomfång

Hon följer sina kurvor bra .
Läkaren var en av dem torraste människorna jag träffat, herregud!
Nästa gång vi ska till BVC är för 8-månaderskontroll, gud vad stor hon kommer vara då!

Idag gjorde jag Sötnosens sötpotatisgryta till lillan, det var köttfärs i den så hon skulle få ta sitt första steg från grönsakslandet, men hur bra gick det?
Hon tog en tugga och ryste till nåt så djääävulskt, efter andra tuggan började hon gråta, efter tredje tuggan så skrek hon rakt ut med mat fulla munnen och tårar och snor rann.
Kunde inte förmå mig att ge henne nåt mer så det slängdes.
Men det finns 3 omgångar till i frysen om jag får för mig att våga igen!
Vi håller oss till grönsakslandet tills dem är slut iaf så ska vi göra en mumsig kycklingpuré nästa gång.

Nu ligger Malin i badet, hon har haft en jobbig dag på Attack-utbildningen och jag fick se allt hon skulle lära sig till imorrn, jag skulle seriöst få en hjärtattack och dö efter möjligtvis 1 minut.
Om HON tycker det är jobbigt som varit instruktör i några år, vad skulle inte jag göra då liksom?
Heja Malin :) Men hon kommer klara detta galant!

Ikväll blir det tacopaj och mys.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar