måndag 15 september 2008

Vilken natt

Runt 17-tiden igår fick jag en blödning.
Ringde förlossningen och hon sa att jag skulle avvakta och se om det kom mer blod, det gjorde det inte.
Ett par timmar efteråt startade värkarna.
Och dem var inte roliga vill jag meddela.
Började klocka dem runt 20-tiden, dem var mycket oregelbundna, men kom mellan 3-7 minuters mellanrum och varade mellan 20-30 sekunder.
Ringde förlossningen igen och berättade och än en gång skulle jag avvakta, ta en varm dusch, lägga nåt varmt på magen, vila.
Sagt och gjort och några alvedon senare så låg jag i sängen med gräsliga värkar med 10 minuters intervaller.
Har inte sovit ett skit inatt.
Klockan 5 ringde Niklas klocka och han klev upp.
Efter han åkt till jobbet skickade jag sms till Bea och Derva, Derva var den som svarade först så jag ringde till henne.
Efter jag pratat med henne så ringde jag till Bea.
Klev upp och åt frukost och avslutade med en alvedon och gick sen tillbaka till sängen igen.
Och jag lyckades äntligen somna!
Värkarna avtog och det var så himla skönt att få sova dem timmarna!
Vid halv 12 kom Niklas hem, duschade och gjorde sig i ordning och han åkte till Göteborg för en liten stund sen.
Han var toknervös eller är rättare sagt, han har sovit jättedåligt inatt dels pga mig som har våndats och sen för att han har varit nervös.
Han har kommit på en plan iaf hur han ska göra om jag skulle ringa, för jag får inte ringa om det verkligen är kris och helst efter kl 17 så han får tag på en bil så han kan åka hem för han åker inte själv ner.
Så vi får se hur det hela slutar, fick nyss en värk igen, men jag ska lägga mig i soffan och ha filmmarathon och förhoppningsvis sova så att timmarna flyger iväg och han är hemma igen.

SNÄLLA, RING INTE MIG IDAG OM JAG SKULLE SOVA, FÖR JAG TROR JAG KOMMER BEHÖVA VARENDA GNUTTA SÖMN OM JAG SKA ORKA MED EN EVENTUELL FÖRLOSSNING INATT ELLER NÄR DET NU BLIR!

3 kommentarer:

  1. gud va spännande !!

    SvaraRadera
  2. SPÄNNANDE!! :D Hoppas h?n vill titta ut snart då! :D

    SvaraRadera
  3. Jag har saknat dig hela helgen!! Speciellt när Perikles spelade vår låt, jag dansade med Lisa vilket också är jättekul, men inte riktigt samma sak liksom...
    Snart kommer Bubba också, yee-haw!! Sen ska vi leka!!
    Jag har fått nytt jobb förresten, Damn I´m good!!
    Puss och gnuss!

    SvaraRadera