tisdag 16 september 2008

Tack! <3

Tack för alla söta kommentarer Ni skickar, dem värmer verkligen :)

Har varit på förlossningen inatt.
Alla var hur gulliga som helst!
Men som Ni förstår så blev vi hemskickade igen.
Jag var öppen endast en ynka centimeter och livmodertappen hade cirkus 1,5 cm kvar och den var mjuk så det värsta förarbetet är över i princip.
Fick 2 alvedon och 1 dexofen att vila på, efter ca 3 timmar började dexofenen att hjälpa så ryggsmärtorna avtog (kl.6) men fy faan vilken natt, vi kom hem runt 3-tiden och sen dess har jag försökt tackla värkarna så bra som jag kunnat.

Dem tyckte att jag var duktig på andningen när värkarna kom Ulle :D
Jag behöver bara bli påmind om det lite då och då :)

Har legat i gästrummet så Niklas fick sova för han var helt förstörd stackarn så hoppas att HAN åtminstone har sovit.

Jag TROR att jag börjat sippra vatten också, men är inte säker, slemmisen kommer fortfarande i omgångar...

Imorgon ska jag egentligen in på överburenhetskontroll och frågan är om jag behöver gå på den?
Jag hoppas då inte det.
Jag är trött och har fruktansvärt ont fortfarande, tänk att det hållit på så här sen i söndags, visst att dem riktigt onda värkarna kom igår på eftermiddagen nån gång, men det känns, och sen att dem var 2 stycken som var där inne och grävde och klämde gör ju inte att jag har mindre ont direkt.

BF+10 <3

12 kommentarer:

  1. Heja heja! Det är början som är värst så snart har du det bakom dig! Hittade dig på familjeliv och läser vaje dag :)

    SvaraRadera
  2. Skönt för er att höra att det i alla fall är på gång! :-) Tycker du ska gå på kontrollen för att få lite tips och råd! Jättekramar och lycka till! Vårt erbjudande om takeaway och trevligt sällskap kvarstår ;-). Kram, Anna (och Niklas hälsar till er)

    SvaraRadera
  3. Kul att det har kommit igång iaf. Har hört flera som säger att det gör så sjukt ont men att man sen glömmer bort all smärta man har haft när barnet väl är ute. =)
    Är väl så antar jag, det är värt varenda sekund när man väl får ha sin lillplutt i famnen för första gången.
    Åh så mysigt!

    SvaraRadera
  4. du är så duktigt Kikki! Strongt gjort tjejen!! Du kommer klara detta galant eftersom du varit hemma så pass länge. Du kommer känna att allt blir så mkt lättare när man får komma in på sjukhuset och få lite lustgas och att någon hjälper en igenom värkarna.. Kan verkligen rekomendera ryggmärgsbedövning! Var inte alls läskigt att ta. Jag hoppas innerligt att Bubba kommer snart!! Kram på ER och LYCK TILL!!

    SvaraRadera
  5. Oj, här händer det saker! lycka till när det gäller! såg även att ingen gissat rätt på födelsedatum:)

    SvaraRadera
  6. Kan det ha kommit en liten Bubba nu kanske? Hoppas hoppas!! tycker det är så spännande då man följt dig..

    SvaraRadera
  7. Grattis till lilla Paulina! :)

    SvaraRadera
  8. Ska jag tolka det sista inlägget som att ni fått en dotter???? Grattis i sånna fall från grannen:-)

    SvaraRadera
  9. Grattis till lill prinsessan =) ut me massa bilder på lillan =) stor kram Nadine

    SvaraRadera
  10. GRATTIS!!!!! Underbart! :D

    SvaraRadera
  11. GRATTIS TILL TJEJEN! som jag har förstått det så fick ni en dotter ? GUD va kul!! Längtar efter att få prata med dig... Våran dator är trasig och du är ju i bebis-koma :) men vi hörs snart!! Kram Ida

    SvaraRadera
  12. Grattis :-D
    Hoppas hon skriker ordentligt på er ;D

    SvaraRadera