torsdag 4 september 2008

Tur att man är rutinerad!

Ja då sitter jag här igen, det är torsdag och dagen har bara flygit iväg.
Vaknade till telefonen, as always.
Pratade med lilla Tina som har gått och blivit sjuker :(
Jag som har sett fram emot att träffa henne SÅ länge nu, får se om vi hinner ses innan Bubba kommer.
Sen pratade jag med Bea som nu har kommit hem från Gran Canaria.
Dem hade haft det varmt å skönt å nu är det fritt fram för Bubba att komma ut, Jimmy pratade i bakgrunden att han tyckte att det var dags att h*n ploppade ut nu. Han är inte ensam :P

Åkte in till stora staden, köpte en ursöt brun klänning på Cubus till lilla Wilma å så köpte jag en vit body till å så ett kort.
Gick in på Designtorget när Lina ringde, hon är ju här nere i Sthlm nu, hade fått för mig att det var nästa vecka :P
När jag kollade upp så möttes jag av ett ansikte jag kände igen, och han stirrade på mig länge kändes det som, det var Nils, BlondinBellas Nils, hon gick först med honom efter som en svans, tog ett ärevarv och gick sen ut, tack och lov, hon var inte sminkad och hade inte sin min i ansiktet som hon har på alla bilder så hon var inte sig lik, aja nog om detta!

Mötte Lina och hennes blivande roomie Evvy på Gallerian :)
Vi satte oss och tog nåt att dricka och pratade.
När jag stod och skulle betala stod den ena servitrisen å tokstirrade på mig tydligen, hade jag inte märkt då jag hade fullt sjå att leta upp 25 kr som jag tydligen inte hade :P
Hon bad om ursäkt för att hon stirrade men hon diggade mitt hår, alltså färgen, jag blev skitglad och tackade så mycket och sa att jag hade gjort det själv, alla bara vände sig om i chock kändes det som och kollade och berömde och undrade hur jag kunde ha gjort det, men jag sa att jag har MASSA tid över och det var verkligen inte svårt, tar man det bara lugnt så spiller man inte :)
Lina tycker jag ska bli frisör, no way in hell säger jag!
Lina berättade om sitt senaste äventyr som jag inte tänker ta upp här i bloggen, men jag skrattade så tårarna nästan sprutade, vilken knäppis hon är alltså ;) Helt galen!

Nu när jag kom hem slog jag in paketet till Wilma i plastpåsar och skrev adressen på.
Gick ner till postombudet nere vid vattnet för att väga och köpa frimärken.
Det vägde under 250 gram och det var skrymmande så jag visste att det skulle bli 33 kr.
Han sa en massa olika siffror och jag funderade om det hade höjts så mycket sen jag jobbade i maj?
Men när jag kollade på hans lapp så kollade han på utrikes brev, doh, inte så konstigt att det skulle bli dyrt, sen fick JAG visa honom inrikes listan och då skyllde han på att han inte ätit någon lunch, jaja, whatever, tur att jag är rutinerad och har jobbat med detta annars har han kunna lurat mig till att betala 51 kr som han sa från början.
Ingen big deal egentligen, men rätt ska vara rätt, hoppas bara att det kommer fram till dem nu, det ska det göra imorgon är det tänkt :)

Nu ska jag snart börja göra köttfärssås, i massor, göra portionspåsar och frysa in.
Dock såg vi att köttfärsen varit fryst sen i April, går den att äta då?
Har försökt leta på nätet men det står olika överallt, men det vanligaste var 3-6 månader och det är 5 månader sen så det borde inte vara nån fara. Får lukta på den innan annars blir det fläskfilé till middag och köttfärssås imorrn istället.

2 dagar kvar <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar