torsdag 25 september 2008

Dagarna springer iväg

Paulina har redan hunnit bli 1 vecka gammal, t.o.m. 9 dagar blir hon idag, helt sjukt!




Veckan har varit fullspäckad med besök från hennes morbror och moster, blev babypizza (istället för flyttpizza), men det var ingen hit tyckte min mage.
Fick en blomma, en mammabok och en ljuslykta och Paulina fick en body och ett par byxor i storlek 68 så hon har något att växa i.BVC kom i tisdags, pratade och informerade en massa.
Paulina vägdes och hon hade gått upp 80 gram på 2 dagar så hon äter väldigt bra :)
Gulsoten är nu helt väck, låter henne vara i dagsljus ändå, men skönt att veta att den är borta.
Farmor, farfar, farbror, faster och kusin har också varit här, farmor och farfar har varit i Italien och storshoppat kläder till lillan, hon fick ursöta klänningar och bodys, tröjor, byxor, strumpor m.m. m.m. och så råkade farfar gå in på en Ferrari-butik och köpa tröja och skor till henne, hon kommer bli stentuff om några månader :D



I helgen väntas också en massa besök, Christel kommer hit på lördag och på söndag kommer Malin F och hennes mamma.



Jag har kommit ikapp med sömnen nu, i början när vi kommit hem fick jag ju väcka henne för att hon skulle få mat för hon sov HELA nätterna, nu har hon börjat vakna när det är dags för mat och det brukar vara 2-3 ggr per natt, och det blir inga sovmorgnar.


Niklas sover som en stock och märker ingenting, men han jobbar ju på Ölmässan så han behöver vara pigg och alert om han ska orka vara en tuffing mot alla fulla människor.



Gjorde om bloggen igår lite grann som synes, finns liksom inte så mycket tid över, men jag ska försöka blogga lite oftare, om inte så blir det lite längre inlägg när jag väl gör det istället.


Tog en bild med självutlösaren förut :)

4 kommentarer:

  1. Vilken fin familj ni är! :)

    Zack har inte vägts och mäts på ett tag, BVC kommer hit om en vecka så då får vi veta. Men senast så vägde han 3580 och var fortfarande 53 cm lång, men det var snart 2 veckor sen!

    SvaraRadera
  2. Grattis till en ursöt flicka!!
    men en fråga, varför vecka lilltösen på natten om hon sover? Och går hon upp fint i vikt behöver du ju inte det. Jobbar på neonatal, så har lite koll. Bara ett tips:) Lycka till

    SvaraRadera
  3. Anonym: Tack så jättemycket :)
    Jag pratade med BVC om det och hon rekommenderade att det inte fick gå mer än 6 timmar på natten mellan måltiderna nu när hon är så liten så därför så gjorde jag det. Men nu behövs det inte längre tack och lov :)

    SvaraRadera
  4. Oki:) Då förstår jag! Måsta bara kolla.

    SvaraRadera