fredag 5 september 2008

Sista BM-besöket!

Är nu avklarat, nu är det BARA förlossningen kvar :P
Trodde inte att det var det sista, men det var det, efterkontrollen sen då när Bubba kommit :)

Allt såg bra ut (som vanligt) och jag fick numret till SÖS om det inte ska ha kommit igång innan den 17:e för kontroll. Och den 21:a blir det troligtvis igångsättning om det skulle behöva gå så långt.
Dit är det 2 veckor cirkus så det är verkligen inte långt kvar tills jag har Bubba i mina armar <3
Jag fick värsta kramen av henne och ett stort lycka till, hon skulle jobba på förlossningen i helgen så kanske att vi möts där :)

Imorgon är det BF, känner fortfarande ingenting ovanligt, men jag känner ingen panik heller så, dagarna springer iväg och jag mår jättebra, fortfarande stora sömnproblem, men jag är inte ett dugg trött så jag kanske är redo nu för vad som komma skall? :)

Pratade just med Derva, allting hade gått så bra för henne, hon var öppen 9 cm när hon kom in (!) så det var för sent med smärtlindring, från att krystvärkarna började tog det 12 minuter och sen var Wilma ute :) Från det att värkarna startade kl 3 så tog det 2 timmar, 2 ynka timmar, snacka om drömförlossning, och det bästa var att hon inte sprack nånting, trots att det gick så fort, You go girl :D
Jag blev alldeles pirrig nu när jag pratat med henne, så skönt att höra att allting gick bra, dock tyckte hon att det gjorde mycket ondare den här gången än med Emilia, men hon mår mycket bättre den här gången, och smärta, vad är det om man tittar på sin underbara bäbis? *nadazippzero*

1 dag kvar <3

1 kommentar:

  1. åh, det lät verkligen som en drömförlossning! Min bösta kompis fick sin son efter 13 h från vattenavgång och det tyckte jag var snabbt! hehe.. Hoppas man slipper ligga med smärtor i ett dygn eller så..

    SvaraRadera