tisdag 23 september 2008

Ingen flytt!

När jag var på BB så satt Niklas hemma och räknade på våra nuvarande avgifter och vad det skulle kosta 2010 när vi flyttat in i den nya lägenheten.
Skillnaden var enorm, och eftersom marknaden är som den är just nu så känns det bäst för oss båda att hoppa av lägenheten.
Visst att det känns surt, men att leva på existensminimum med Paulina är inget vi vill, vi vill kunna göra en massa saker med henne, och om ett tag kanske vi kan köpa en ny lägenhet.
Istället ska vi fixa till denna lägenhet, göra den hemtrevlig, för det är den verkligen inte nu.
Badkar ska införskaffas, nya möbler i vardagsrummet, inreda Paulinas rum, hyllor och speglar m.m. m.m.
Det känns sjukt bra! :)

Nu är det bara att hålla tummarna för att dagiskrisen löser sig tills det är dags för vårt hjärtegull att inskolas.

2 kommentarer:

  1. va skönt att ni har kommit på en lösning som känns bra!
    Jag frågade i ett annat inlägg om du har msn? skulle vara kul att prata lite med dig där.. även om man inte har så mkt tid just nu ;)

    SvaraRadera
  2. förstår att du inte har så mycket tid. Jag skulle också vilja ägna all tid åt mitt barn så no worries.
    Det är bara bra med mig...
    Ser framemot dina inlägg :)

    SvaraRadera