onsdag 26 februari 2014

Neighbours

Efter dagislämningen promenerade jag till Fridhemsplan i blåsten, det tog inte ens en timme fast jag gick i vanlig takt.
Shoppade lite innan jag mötte upp Lisa utanför hennes jobb på Oriflame och vi käkade lunch på Vasagatan, The Meat, viltfärsbiff med kantarellsås, yummie!

Vi tog igen lite förlorad tid på en timme, ganska bra gjort ändå, men vi kom fram till att det inte ska dröja så länge tills nästa gång så hinner vi med mer då.

Lisa är ett år äldre än mig och vi lärde känna varann när vi spelade fotboll i samma lag. Hon bodde i grannbyn och hennes pappa jobbade på banken i Harmånger så han kände man till :)

Liksom många andra hamnade även hon i Stockholm och för lite drygt ett år sen (maj) hade hon en riktigt rolig 30-årsfest som jag är glad att jag fick uppleva.

Hämtade tjejerna tidigt då dem skulle leka med grannarna vid 16.
Kruxet var att dem hade lovat bort sig till en annan granne så dem fick åka lite sparkcykel istället.
När dem åkt färdigt så kommer granntjejerna springandes och då bjöd vi in oss alla 3 bland katter och hund.
Nathalie var stel som en pinne och det var jobbigt för henne men har vi tur så vänjer hon sig så pass att dem kan vara i samma rum åtminstone.

Det bor 3 "barn" till i den där familjen, ena tonårskillen stövlade in och jag presenterade mig och tjejerna och det första han frågar är om jag har kille,  jag trodde han menade om jag hade en son men det var inte det han syftade på, lite udda fråga men tja rätt på sak iaf :P

Den ena av tvillingarna har PKU, Ni vet nålen i foten som alla spädisar får, så nu är jag invigd i det. Det är inte mycket den stackars jäntan får äta av vanlig mat.
Jobbig jobbiiiiig!

Jag lämnade tjejerna där när Bolibompa började och så kunde jag gå in och laga mat till oss, stuvade makaroner och falukorv enligt önskemål.
Tänk om man kunde ha det så varje eftermiddag/kväll; få laga mat helt ostört med Spotify på högsta volym, det är grejer det.
Nu har jag det så varannan vecka iochförsig men hur kul är det att laga mat till sig själv? :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar