söndag 9 februari 2014

Det tar sig!

Vi vaknade upp till en regnig söndag så istället för att utforska lekparkerna så var vi inne och fixade.
Tjejerna satt och skrev i min skrivbok och Paulina blir bättre och bättre på det här med att skriva och bokstavera och Nathalie försöker så gott hon kan :)

Jag skruvade ihop min stora fina garderob (äntligen slipper jag leta igenom mina 6 blåa IKEAkassar efter kläder)
Vi bakade banankaka. Eller tjejerna gjorde det mest, jag vispade ägg och socker.
Nathalie brände handen på spisen, vi är ju van att ha en induktionshäll som typ aldrig är varm, såvida det inte ligger nåt magnetiskt på, men här har jag bara en vanlig (lååååångsam) häll som är varm långt efter att man stängt av.
Jag penslade på äggvita och lindade in i bandage (bara på skoj och för att hon inte skulle kladda runt i hela lägenheten) det såg bra ut nu ikväll och hon hade inte ont längre.

Tjejerna byggde en koja i Nathalies del av sängen som dem nu sover i båda två. Dem gillar att gå upp och ner för trappen, där nere går Disney Junior på och här uppe börjar deras rum gå att leka i.
Paulina fick en Pet Shop cirkus igår som hon är väldigt förtjust i och där får alla Pet Shop plats.
Nathalie har drömmar om en vagn med tak. Någon dag ska jag överraska henne :)

Men det bästa av allt.
Igår var vi till Kungens kurva och handlade lite.
Gick till IKEA och pratade med dem om sängen.
Hade turen att få en jättetrevlig kille som till en början var väldigt "svårflirtad" men som sen gjorde allt för att hjälpa mig.
Det enda kruxet var att jag behövde bil för att få hem kollit.
Expediten var villig att ta det 30 kg (han sa att det vägde 40 kg) tunga kollit på axeln och cykla hem till mig med det men jag tackade nej till det erbjudandet.
Som tur är så har jag världens bästa kollegor så jag fick hjälp idag med både bil och bärhjälp och som tack fick han smaka banankaka :)
Och expediten var där även idag så han blev glad när jag kom så han slapp förvara det längre, men vilken fantastisk service alltså. Kundservice i telefon var inge vidare.

Sååå det enda jag har kvar nu är att bygga ihop min säng sen är det "bara" kartonger, påsar och annat jox kvar att packa upp.
Det tar sig som sagt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar