onsdag 25 juni 2008

Mumsigaste på länge

Vi som älskar tacos har alltid en förmåga att göra lite för mycket, iallafall jag är sån.
Jag kom på den briljanta idén att göra tacopaj igår på dem resterna vi hade.
Vi satt verkligen och njöt av varenda tugga, det var sååååååååå gott!! :P

Så här gjorde jag:

Pajdeg:
50 g smör
4 dl mjöl
1 ½ dl mjölk
2 tsk bakpulver
1 tsk salt

Gegga ihop och lägg ut i en smord form.

Fyllning:
Tacofärs
Rödlök
Tacosås
Kantareller
Pressad vitlök
Creme Fraiche
Salt och peppar

Gegga ihop och lägg ut på pajdegen.
Riv över lite ost och sen in i ugnen i 200 grader tills pajen fått färg.
Servera med grönsaker och tacosås eller vad man nu vill ha till, Niklas hade ketchup, men det skulle jag inte rekommendera, om man inte är lika galen som han då såklart.

Man kan ha i vad man vill i princip i fyllningen men detta var vad jag hade hemma och det var det bästa jag ätit på väääääääldigt länge.

Rekommenderas starkt och det mättar fint i magen efteråt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar