måndag 23 juni 2008

Föräldrakurs 1/2

Japp idag hade vi första 3 timmarna av föräldrakursen som min bm höll i.
Det var 4 andra blivande mödrar där med sina respektive och kursen var riktigt intressant.
Tjejen som satt brevid Niklas var också från Hudik och var också RH-negativ så det tyckte jag var himla fränt :)
Annars var vi nog yngst kändes det som, hon som var äldst hade bf dagen efter oss medan dem andra hade i augusti.
Vi pratade om en massa saker och var och en fick berätta det dem tyckte kändes jobbigast inför förlossningen och så där och man tänker ju verkligen lika överlag måste jag säga.
Dem sista 3 timmarna är på fredag och då ska det pratas om tiden efter förlossningen m.m.

Ullis berättade för mig igår om Södra BB, har aldrig hört talas om det innan.
Det ligger på SÖS och man kan få en riktigt behaglig vistelse där om man har dem kriterier som krävs.
Det har jag, men man måste bli inskriven där och börja göra alla kontroller där plus att man inte är garanterad en plats när det är dags, man blir prioriterad dock, men det stod på hemsidan att det var fullt under hela 2008 så jag vet inte riktigt om det är värt det.
Hade man vetat det tidigare så hade det varit en sak, men nu har jag gått in i v.30 och det är lite sent påtänkt.

Är i valet och kvalet om profylaxen, ska man gå den kursen eller inte?
Det kanske är för sent redan?
Ska kolla upp priser å sånt först innan jag bestämmer mig för något.

4 kommentarer:

  1. Självklart ska du gå en profylaxkurs! Med andra barnet fattade jag inte ens att jag hade öppnat mig när krystvärkarna kom. Jag trodde att jag fortfarande var i latensfasen...

    SvaraRadera
  2. Oj! Det var inte dåligt :)
    Jag är inge bra på att slappna av och andas så det blir nog en sån.
    Men visst är det bäst om man går parvis?

    SvaraRadera
  3. Hej på dej tjejen!

    Tur att du fortsätter att finnas på nätet för på ICA ser man ju dej aldrig längre...

    Maken och jag valde en helgkurs hos Profylaxgruppen i Täby och vi hade turen att få Anna Wilsby (en av grundarna) som "fröken". Hon var toppen. Kursen var mycket lärorik och i "vår" grupp fanns många omföderskor vilket innebar att man också fick höra andras förlossningshistorier, på gott och ont.

    Gå på profylaxkurs om det känns rätt för dej och om du vill att Niklas ska följa med på kursen så ska han göra det!!!

    Hör av dej om det är något jag kan bidra med!

    Kram från Hudik Ulle i Sumpan

    SvaraRadera
  4. Men heeeej!
    Vad jag har tänkt på Dig!
    Näe ICA kommer jag inte till i första taget, men måste dit å hämta lönespecen iaf inom kort.

    Har också hört talas om Annas kurs och att hon är den bästa! Hon har inte så många kurser såg jag, men jag tror faktiskt att vi hoppar den där kursen ändå!

    Tack så mycket!
    Är fortfarande sugen på att ses om Du är det :)
    Stor kram

    SvaraRadera