måndag 16 juni 2008

Midsommar

Ja vi ska ju som många vet upp till Hudik över midsommar.
Niklas ska jobba på söndag så han bokade vi ett tåg till på lördagen.
Mig själv hade vi inte en tanke på.
Jag har tänkt hela tiden att jag kan stanna i princip hur länge jag vill i Hudik men det kan jag ju inte.
Vi har föräldrakurs på måndag morgon kl 8.30 kom Niklas på häromdagen så nu har jag hållt på i över en timme att försöka boka en tågbiljett hem.
Det började med att jag hade valt söndag kl 13.28, 251 kr, tokbilligt.
MEN!
Det funkade ju inte. Försökte sjuttioelva ggr och startade t.o.m. om datan för ibland så spars det i datan på nå vis.
Ringde till kundtjänst, när jag nästan var framme efter att ha suttit i kö i 20 minuter dör batteriet i hemtelefonen, jippie!
Ringde till kundtjänst igen från mobilen istället och fick vänta minst lika länge.
Där sa hon att 2:a klass biljetterna var slut och att det bara fanns 1:a klass kvar (?!?!) så då tänkte jag att jag tar samma tåg hem som Niklas, men då skulle hon ha över 400 kr för det så jag tackade för mig och så bokade jag själv på Internet för 399 kr, samma tåg, och vi får platser bredvid varandra också dessutom :)
Valde att resa biljettlöst för allt annat kostar ju bara en massa extra så jag fick ett sms på mobilen samt att jag ska visa legitimation på tåget så det ska tydligen funka det med.
Men vilket krångel bara för att fixa en sketen biljett, tur att jag inte hade bråttomt eller nåt.
Så nu åker vi samma tåg hem kl 15 på lördagen, hinner hem till matchen om Sverige går vidare efter onsdagens match mot Ryssland, då möter Sverige Holland, vilket jag tror blir holländsk vinst, men skoj ändå att titta på hoppas jag :)
Nu är kl snart 17 och han läre ju stapla in vilken minut som helst nu.
Har fortfarande inte fått några kort från Photobox, eftersom det är 400 st så läre dem ju aviseras å nån avi har jag inte fått så jag ska gå ner till vårt nya utlämningsställe å höra om dem kan kika efter.

Nu har jag fått avreagerat mig lite iallafall.
Tack för mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar