fredag 27 juni 2008

Föräldrakurs 2/2

Då var föräldrakursen avslutad.
Nu är det BARA förlossningen kvar typ.

Hon startade med att prata om smärtlindring och vad vi hade för tankar och funderingar och sen kommer jag inte ihåg så mycket.
Jag kände mig yr och spyfärdig så jag bad Niklas om ett glas vatten, efter en klunk blev det jättesvårt att andas, svetten bara rann från pannan och jag hörde ingenting.
Ställde mig upp för att gå på toaletten men blev stoppad av bm och hon såg till att jag la mig ned med en spyhink nedanför mig.
Fick jätteonda kramper i magen och hade svårt att andas så jag fick hjälp av en annan bm som kollade blodtryck på mig och sen även hjärtljuden på bäbis då jag inte känt den sen kvällen innan, jag tänkte direkt att jag inte var redo för en förlossning nu och jag är bara i V.30, den kan ju inte komma nu och det bara snurrade och snurrade, vet inte vad jag tänkte egentligen.
Efter ett tag kändes det lite bättre och jag drack mer vatten och sen gick jag in och satte mig igen under fikapausen.
Hon hade pratat om amning medan jag var borta och sen pratade hon inte så mycket mer utan vi fick dela våra tankar och funderingar med varandra och hon gav oss svar.

Känns trist att kursen är över, för nu är det ju i princip bara förlossningen kvar, har väl 70 dagar kvar eller nåt innan vi är beräknade, egentligen är det ingenting.

Inget näsblod idag iaf so far, men har inte vågat snyta mig så det kan ju vara därför också.

Niklas jobbar till 19 på Hertz och sen jobbar han i Vaxholm till inatt nån gång så jag är ensam, igen. Känner mig helt slut så jag ska nog lägga mig och vila en stund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar