måndag 23 februari 2009

Nu är vi tillbaka

Och jag är trött som ett as!
Har världens huvudvärk och känner mig krasslig!

MEN!

Vilket dop det var!
Det bästa dopet jag kunnat tänka mig för min älskling!
Det var drygt 50 personer som var där på hennes oförglömliga dag.

Hon fick så otroligt fina presenter och det som jag blev förvånad över var att hon endast fick ETT smycke, halsband med månadssten, kan tänka mig att alla tänkte så, att hon skulle få en massa smycken, men inte mig emot!
Smycken har hon inte så stor nytta av för tillfället och smycken kommer hon garanterat att få hela livet och hon har redan en massa halsband och armband :)

Jag önskade mig en sak till henne och det fick hon, ett smyckeskrin, och det här var inte vilket smyckeskrin som helst. Det var en garderob som man öppnade som 2 dörrar med en massa lådor, en spegel och en ballerina såklart. Det var såååå fint! :)

Hon fick allt från klassiska silverbestick och böcker till en knallrosa trehjuling :)

Nåt som var nytt för mig var att hon fick en karaff med tillhörande glas. I karaffen hälldes vattnet från dopfunten ner. Det är vigt vatten och det ska hällas ut på en speciell plats som kommer symbolisera Paulina, görhäftigt! :)
Fick ett tips om att vi skulle ta med vattnet till Thailand och hälla ut det där :)

Dopet filmades såklart och vi satt och kollade på filmen igår, man fick sig en massa goda skratt, känns så skumt att se sig själv på tv sådär :P

Massa fotografier blev det också så SNÄLLA skicka kort till min mail för vi har knappt några kort!!!

Måste även passa på att skriva upp några fina rim som hon fick:

Vi har samlat våra tankar, innan vi kom hit
för att fira Paulina, vid hennes döpningsrit.

För idag, idag, är det hon är det vi,
och vi börjar så lätt med ett dansbands-potpuri.

Det finns en flicka som vi träffar ibland.
Vi 3 åker bil och sjunger "räck mig Din hand".

Högt över broar och bortemot land,
upp emot Ö-vik och våra älsklingsdansband.

För ett år sen Du sa, ingen vet det jag vet
och lilla, söta Bubba var Din stora hemlighet.

Om några år, i Hög, we all will shout,
Paulina! Does Your mother know that You're out?

För Mamma Mia, att Din dotter blev så fin.
Hon växer säkert upp till en riktig Dancing Queen!

Med kärlek Frida, Jessica och Gullefjun

Och så detta:

En solig februaridag,
vi kom min mor och jag.

Hon trodde det var kl ett,
men det visade sig ett jag hade rätt!

Klockan två vi skulle mötas
för att beskåda ditt huvud blötas.

Sedan blev vi bjudna på fika,
och OJ vad Din far och hans bror är lika.

För att inte tala om Din mor säger jag!
Som vanligt strålande och vacker som en dag!

Vi får väl se vem av dem Du blir lik.
Men jag vet i alla fall att Du blir rik.

Rik på kärlek och omtänksamhet.
Det är nåt som vi alla vet!

Puss och kram älskade sötnos!
Från två fröknar som kan lära Dig om livets skola!
Karin och Åsa

1 kommentar:

  1. Låter som en fin dag! Va kul att det blev så lyckat :)

    SvaraRadera