onsdag 11 februari 2009

Hemmafru

Idag har jag varit duktig måste jag säga.
Först väcktes jag av min söta dotter kl 8.
Frukosterade och påbörjade bakningen.
Promenerade till Sickla/Nacka och hämtade ut min mobil som var lagad.
Gick till Willys och införskaffade diverse saker som ska bli puréer.
Åkte hem och fortsatte med bakningen.
Diskat 1 maskin.
Tvättat 2 maskiner.
Plockat undan allt som bara ligger.
Lagt ut mobilen på Blocket, den har inte kommit ut än, men den kommer ligga på Sthlm, Nokia 5310, 1000 kr, mycket bra pris kompis :)
Nu ska jag börja med några puréer och sen vankas middag efter det.

Tekakor

1 L mjölk
Koka upp och häll över
9 dl havregryn
1½ dl smör
3 dl socker
1 msk salt
Låt svälla till 37 grader.
2 paket jäst
24 dl mjöl (använd drygt 2 L)
Knåda till en deg och låt jäsa 40 minuter.
Baka ut till tekakor och nagga med gaffel.
Låt jäsa i 30 minuter till.
Grädda i 200 grader i 10-15 min.
KLART :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar